Flytta program

Flixon

Trådstartare
Ja, någon som vet hur jag gör för att flytta ett program (eller flera, det är Creative Clouds med Photoshop och Lightroom) från datorn till min externa hårddisk? Och funkar det att ha det liggandes där och använda det därifrån? Datorn börjar bli lite till åren och har det jobbigt med hela Creative Clouds-paketet, det kräver ju en del.

Det är bara att högerklicka på aktuell mapp och välja flytta till, så kommer tillgängliga hårddiskar upp. Eller du kan dra aktuell mapp till det nya stället.

Det är bara att högerklicka på aktuell mapp och välja flytta till, så kommer tillgängliga hårddiskar upp. Eller du kan dra aktuell mapp till det nya stället.
Ja jag har gjort det, men jag tycker att jag tappar bort var tusan jag då öppnar programmen? Det är som att Creative Clouds, som har programmen samlade, inte hänger med och jag vet inte var det ligger. Inte bland de andra Adobe-programmen i alla fall.

Vad kör du för operativsystem?

Pröva att avinstallera och sen installera på nytt men att du då anger var du vill lägga programmen, alltså på din andra disk. Kolla bara också hur det är med licensieringen så du inte tappar den på vägen.

Vad kör du för operativsystem?

Pröva att avinstallera och sen installera på nytt men att du då anger var du vill lägga programmen, alltså på din andra disk. Kolla bara också hur det är med licensieringen så du inte tappar den på vägen.
Windows, minns inte vilken version men nån halvny :p inte den app-liknande i alla fall!

Hm, det var det jag hoppades slippa :p tror det borde funka med licenseringen dock!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 001
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 156
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
732
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka