Flytta stall - Magic?

lillan222

Trådstartare
Nu vet jag inte ifall jag hamnar rätt men fundera på ifall man kan ge en häst en instant Magic spruta när man ska flytta hästen till ett nytt stall?
Fungerar det eller blir det bara tokigt?

Har aldrig använt magic förut och hästen har inte använt det heller vad jag vet om.

Kanske någon som har erfarenheter och använt magic vid byte av stallplats?
 
Magic verkar bara funka om hästen har magnesiumbrist, det är i princip bara det som den innehåller.

För att dämpa stress i stressiga perioder har jag haft bra resultat med St. Hippolyts anti-stress krauter. Det är en riktig cocktailblandning, tävlingskarens, men den har funkat riktigt bra för att ta "udden" av stressbollar vid behov.

Annars är mitt bästa tips (speciellt med tanke på mina egna erfarenheter senaste tiden haha) att träna träna träna. Börja lastträna nu på direkten om din häst inte redan är en klippa på lastning. Träna på att gå på promenader till nya ställen.

Och när ni har flyttat - låt det ta tid, räkna med att det kan ta månader innan hästen landat. Visa förståelse och kärlek för att det är en skitläskig grej för en häst att byta plats och flock.
 
Hade inte gett något extra preparat om det inte fanns någon specifik anledning till det. Däremot ska man vara noga med att vänja in eventuellt nytt foder/hö långsamt. I övrigt försöka få rutiner att se så lika ut som möjligt och ta hänsyn till att hästen genomgår en stor förändring.
 
Magic verkar bara funka om hästen har magnesiumbrist, det är i princip bara det som den innehåller.

För att dämpa stress i stressiga perioder har jag haft bra resultat med St. Hippolyts anti-stress krauter. Det är en riktig cocktailblandning, tävlingskarens, men den har funkat riktigt bra för att ta "udden" av stressbollar vid behov.

Annars är mitt bästa tips (speciellt med tanke på mina egna erfarenheter senaste tiden haha) att träna träna träna. Börja lastträna nu på direkten om din häst inte redan är en klippa på lastning. Träna på att gå på promenader till nya ställen.

Och när ni har flyttat - låt det ta tid, räkna med att det kan ta månader innan hästen landat. Visa förståelse och kärlek för att det är en skitläskig grej för en häst att byta plats och flock.

Magnesium brist ska hon inte ha så antar att det bara bli slöseri med pengar med magic då😅
Tack för tipset, ska titta på hippolys😁

Har tänkt att jobba mycket från marken så får hon lugna ner sig medans vi stärker bandet lite🥰

Hade inte gett något extra preparat om det inte fanns någon specifik anledning till det. Däremot ska man vara noga med att vänja in eventuellt nytt foder/hö långsamt. I övrigt försöka få rutiner att se så lika ut som möjligt och ta hänsyn till att hästen genomgår en stor förändring.
Tack! Ska tänka på det🙏
 

Liknande trådar

Hästvård Det finns ju en uppsjö av olika pulver och sprutor som sägs ha en lugnande effekt på hästarna och bättre fokus på arbete. Däremot verkar...
Svar
12
· Visningar
1 272
Svar
0
· Visningar
574
Senast: Lexa
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 253
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp