Bukefalos 28 år!

Flytta stora barnet i bilen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Flytta stora barnet i bilen?

Silverkedjan skrev:
*knapplån*

Bebin kan ju inte ta sig loss i alla fall. Men man vill ju SE den för den kan ju halka ner och sitta lite på sned eller få kläderna över sig eller vad som helst.

Men ni som säger att ni skulle kunna ha en bakvänd tvååring ensam i baksätet - vad har ni för stillsamma barn :crazy: Min skulle tagit sig LOSS på två sekunder :eek: Och det kan man liksom inte göra något åt från framsätet...

Själv har jag bebin fram och den stora (snart 4) framåtvänd i baksätet, ser honom i backspegeln och han ser både mig och bebin och sitter (hyfsat) still. Men var han fortfarande så han måste åka baklänges skulle jag inte våga ha honom stirrandes in i "väggen" bakom ryggen :eek:



Hehe nu väntar vi bara på Welsh i den här tråden :D

Jag men jag har ju en liten ängel till dotter! Hon sitter helt stilla i bilbarnstolen, otroligt nog för det gör hon då ingen annanstans... Hon har nog inte ens kommit på tanken att man skulle kunna ta sig loss... Tack och lov för det och den som skvallrar för henne ska jag slå ner.... ;)
Hon är faktiskt helt nöjd med att sitta bak och åka bil, självklart blir hon ännu gladare om hon får sällskap bak men annars duger det om man sjunger ihop en stund. Men som sagt oftast somnar hon, eller oxå sitter hon och pratar och pysslar med sina leksaker, hon har en liten väska med leksaker som enbart bor i bilen... Och så några olika böcker.
Men som sagt jag har full förståelse för de som har ungar som är utbrytar kungar, där hamnar man ju i ett helt annat läge!
 
Sv: Flytta stora barnet i bilen?

Men ni som säger att ni skulle kunna ha en bakvänd tvååring ensam i baksätet - vad har ni för stillsamma barn Min skulle tagit sig LOSS på två sekunder Och det kan man liksom inte göra något åt från framsätet...
Inga problem :bow: .
Min älskade son :love: är en sådan där liten kille du säger till att så får man inte göra, så gör han inte så heller :bow: .
Är inte alla barn sådana :angel: .
Det är nog lätt att göra bedömningar efter sina egna barn, och min son skulle det inte vara några problem med att ha själv bakåtvänd i baksätet.... mer än att man då inte skulle kunna fråga på alla hans 2458425745685 miljoner frågor om "vad är det".... :cool:
 
Sv: Flytta stora barnet i bilen?

Mina barn är vana sedan första början att åka bak och bakåtvänt så de krånglar inte med det. Det är så naturligt för dem att sitta så. Nu är de så små ( den äldsta aär väl ca 85 cm lång och max 12 kg) så det skulle vara rent dödligt att vända dem nu. Därför gör jag itne det och det är bara för barnen att acceptera det. Och det har de gjort.

Alla barn är inte lika, men kanske beror det på vilken inställning föräldrarna har? Alltså de föräldrar som tvekar minsta lilla får kanske barnen att ifrågasätta mer och protestera mer. Det är bara en tanke och inte ett påstående, så ingen behöver känna sig kritiserad. Dock är min åsikt att man itne vänder barnen för att barnen inte vill åka bakåtvänd, fast det är ju MIN åsikt så ingne behöver känna sig kritiserad när det gäller det heller.
 
Sv: Flytta stora barnet i bilen?

Oj oj oj det var många svar!!

Nej jag sitter inte och "grejar" med min dotter men kan ju tex prata med henne på ett lättare sätt än om hon sitter bak där man kanske inte hör vad hon säger. Man kan ta upp ett tappat gosedjur (om det typ har hamnat vid hennes fötter, tappar hon det någonannanstans så säger jag att att jag inte kan det för att jag kör bil och det accepterar hon). Jag anser mig själv vara en mycket bättre bilförare när jag har koll på ungen än om hon skulle sitta bak och gapa om nåt som jag inte vet vad det är. Och det finns som sagt ett antal människor som jag förmodligen möter varje dag som är fan så mycket farligare i trafiken, trots att de inte har nåt barn i bilen.

Spegeln är som nån sa en smart lösning för att att kunna se bebisen, om den tex spyr eller nåt annat. Att den skriker hör man ju...

Min dotter sitter bakåtvänd och kommer så att göra oavsett om hon får fortsätta att sitta fram eller om jag flyttar bak henne. Jag tycker i förlängningen egentligen att barn ska sitta bak, men eftersom jag ofta åker själv i denna bilen (som är en stor krocksäker Volvo 855) så har det blivit så att hon åkt fram. Det är ju inget djur man transporterar runt utan en människa med socialt behov.

Får se om jag testar att sätta henne bak innan bebisen kommer för att kolla hur det funkar, annars lutar jag nog åt att ha kvar henne fram och sedan lite längre fram ha bägge barnen bak.

Vildvittra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 602
Senast: Guldaskig
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Lutten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp