Har en liten fråga. Vi sa upp vår stallplats i mitten på oktober. Fick veta efter det att vi är en av många som flyttar våra hästar pga stallägarnas beteende. Tyvärr blev det inte värre utan tvärtom efter att vi sa upp platsen. I kontraktet står det att om vi flyttar hästen under uppsägningstiden så utgår en kallhyra. Men nu fick jag ett meddelande från stallägaren att alla ska vara betalt när vi hämtar hästen imorgon. Detta trots att det inte står i kontraktet och det inte är något de gör enligt rutin. Har kontakt med fd hyresgäster och de har haft samma kontrakt som oss och detta har inte varit aktuellt då. Vi har skött alla fakturor utan problem under tiden vi stått där och tänker även göra det under uppsägningstiden. Men kan de stoppa oss från att hämta hästen imorgon när vi inte betalat in alla trots att det inte står i kontraktet? Jag svarade dem att vi kommer betala enligt kontrakt vilket är sista oktober och sista november. Enligt tidigare hyresgäster så lägger de till en hel del utförda (alltså EJ utförda) tjänster på slutfakturorna som man sedan måste bestrida. Självklart tar jag med både kontrakt och hästens papper när vi hämtar hästen.