Cherarriduracell

Trådstartare
Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon som jämfört de båda (eller alla tre) och märker några skillnader eller likheter? Har en ecogold idag som inte kan öppnas (skulle behöva lägga i något framtill) och ecogoldpadden upplever jag rätt tunn, som att den varken gör bu eller bä.
 
Har en Ogilvy, och sanningen är att jag inte tycker om den😅 Den blir ju tunn där trycket är som störst, så om sadeln ex är lite vid och tippar fram lite blir det bara ännu värre med padden eftersom den blir jättetunn framme där jag egentligen vill att den ska fylla ut och lyfta upp, och supertjock i bak. Får mycket bättre effekt av en vanlig fårskinnspadd. Under en sadel som i grunden ligger ganska bra tycker jag att ogilvyn är för tjock och tar för mycket plats. Med andra ord används den extremt sällan…

Använder mest vanlig mattespadd, trapeziuspadd vid behov, och en aktonpadd om jag tycker att fårskinnet blir för tjockt🙂
 
Ahapp, så mest troligt är jag alltså lika nöjd med andra memoryfoampaddar som jag är med den från ecogold...

Lemieux korrektionspadd då? Någon med erfarenhet av den?
 
min ogilvy är definitivt inte tunn :)
Har klämt på den från hööks i butik och den kånns mer fast i materialet. Acavallo har ju också foampadd som är rejäl.
 
min ogilvy är definitivt inte tunn :)
Har klämt på den från hööks i butik och den kånns mer fast i materialet. Acavallo har ju också foampadd som är rejäl.
Jag tycker typ acavallos känns som en näsduk? tunn och sladdrig liksom.
Upplever även de ogilvypaddar vi har att tillgå i stallet som rätt så mjuka men då har ju de varit med sedan padden slog igenom sas. Låter bra att hööks variant känns lite fastare, funderar ändå på om det är vad jag är ute efter. Finns ju SÅ mycket utrustning av alla dess slag...
 
Jag tycker typ acavallos känns som en näsduk? tunn och sladdrig liksom.
Upplever även de ogilvypaddar vi har att tillgå i stallet som rätt så mjuka men då har ju de varit med sedan padden slog igenom sas. Låter bra att hööks variant känns lite fastare, funderar ändå på om det är vad jag är ute efter. Finns ju SÅ mycket utrustning av alla dess slag...
Acavallo har väl lite olika varianter? Den foampad jag tänker på är tjockare än min ogilvy. Jag har en annan variant från acavallo som är jättetunn foam+gel, men jag tänkte mer på deras klassiska nu. Finns även tjock foam + gel och den är verkligen inte sladdrig.

Ja min ogilvy är också mjuk, men den köpte jag begagnad så är använd länge. Vet inte hur de känns nya.
 
Acavallo har väl lite olika varianter? Den foampad jag tänker på är tjockare än min ogilvy. Jag har en annan variant från acavallo som är jättetunn foam+gel, men jag tänkte mer på deras klassiska nu. Finns även tjock foam + gel och den är verkligen inte sladdrig.

Ja min ogilvy är också mjuk, men den köpte jag begagnad så är använd länge. Vet inte hur de känns nya.
Jo acavallo har säkert flera olika, jag har känt på nån som bara har microfiber och nån som har microfiber och gel och båda kändes tunnare än den från ecogold, som jag inte tycker gör något särskilt för mig... 🤷‍♀️
 
Min ogilvy köpte jag ny och den är inte alls tunn eller sladdrig i sig, tycker snarare att den är lite väl tjock och klumpig om något, men hela memoryfoamgrejen blir lite bakvänd känns det som… Jag gillar den i teorin men i praktiken får jag det inte att funka, kanske går bättre om ”problemet” är något annat än att sadeln är lite vid (men under en sadel som INTE är för vid använder jag å andra sidan inte padd)😅
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 507
Senast: Mabuse
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 481
Senast: verser
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 213
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 639
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp