Födelsemärke?

Dumpey

Trådstartare
Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?

Jag gick och kollade några märken på ryggen hos läkaren då flera kompisar reagerat när vi var på stranden. Då får du ett riktigt svar, annars kan du googla och jämföra med bilder på nätet.

Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?

Det man brukar säga är väl att kolla upp dem man är orolig för och som ändrat färg, form eller är asymmetriska. Är du orolig så alltid bra att beställa tid på vc för en koll. Skulle det vara något med märket är det ju alltid bättre med tidig upptäckt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Tidigare i går så började ett födelsemärke jag har på magen att ömma och nästan sticka. Det stitter inte så att kläder i någon form... 2
Svar
30
· Visningar
1 651
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 321
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
532
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
1 007
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka