Foder vid njursvikt

vinkelina

Trådstartare
Kissen på 16 år blev akut sjuk i onsdags på kvällen (kunde plötsligt inte gå och ”lutade” till sidan) en tripp till veterinären på torsdag (tidigaste tiden jag fick, dejourerande veterinär tog bara emot kor och hästar 🙄)

nåväl visade sig att hon hade hypotyreos men som bifynd njursvikt. Redan två doser medicin har hjälpt.

mot njurarna skall hon äta specialfoder. Men veterinären sålde bara torrfoder, ville inte rekommendera annat märke och hon föredrar blötmat (äter idag applaws torrfoder och primancat blötmatspåsar)

söker alltså tips på märken med blötmat som passar
 
Kissen på 16 år blev akut sjuk i onsdags på kvällen (kunde plötsligt inte gå och ”lutade” till sidan) en tripp till veterinären på torsdag (tidigaste tiden jag fick, dejourerande veterinär tog bara emot kor och hästar 🙄)

nåväl visade sig att hon hade hypotyreos men som bifynd njursvikt. Redan två doser medicin har hjälpt.

mot njurarna skall hon äta specialfoder. Men veterinären sålde bara torrfoder, ville inte rekommendera annat märke och hon föredrar blötmat (äter idag applaws torrfoder och primancat blötmatspåsar)

söker alltså tips på märken med blötmat som passar
Tips att seinäjoki har öppet 24/7 nuförtiden!

Sorry kan inget om katter dock.
 
Kissen på 16 år blev akut sjuk i onsdags på kvällen (kunde plötsligt inte gå och ”lutade” till sidan) en tripp till veterinären på torsdag (tidigaste tiden jag fick, dejourerande veterinär tog bara emot kor och hästar 🙄)

nåväl visade sig att hon hade hypotyreos men som bifynd njursvikt. Redan två doser medicin har hjälpt.

mot njurarna skall hon äta specialfoder. Men veterinären sålde bara torrfoder, ville inte rekommendera annat märke och hon föredrar blötmat (äter idag applaws torrfoder och primancat blötmatspåsar)

söker alltså tips på märken med blötmat som passar
Min katt med nedsatt njurfunktion växlar mellan hills kd och royal canin renal, båda i portionspåse med våtfoder.
 
De blötfoder som jag (min katt, alltså..han har nedsatt njurfunktion och har ätit Royal Canin Renal i ett antal år nu. Det har funkat bäst för hans mage, men han gillade Purina också.) testat:

Royal Canin Renal (portionspåsar),
Hills K/d (portionspåsar),
Purina Pro Plan Veterinary Diets Cat NF Renal Function (portionspåsar),
Specific (kommer inte ihåg resten av namnet, men det var folieformar med paté).
 
Vår gamle huskatt höll sina värden schack med Hills k/d i några år innan resten av organen hann ikapp den gamle kämpen, salig i sin åminnelse. Tillräckligt smakligt för att hela flocken skulle tänka sig att äta av det (de andra fick tillskott vid sidan av). Köpte flak om 24 våtkonserver.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 063
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
39 916
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 010
Senast: Disen
·
G
Hästvård Hejsan! Det finn säket en tråd för denna men hittade den inte, har lite bråttom med att få svar då jag ligge ri strid med veterinären...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp