Seabaz

Trådstartare
Skulle ni tänka om, om ni bytt foder och hunden har börjat "skrubba nosen" efter varje mål?

Vi har långsamt gått över från Royal canin till "meals for mutts" och hunden har varit på enbart det senare i ca 3 veckor.
Det är inte förrän 2 v efter att enbart äta mfm som han börjat skrubba nosen mot sin hundbädd efter varje mål. Vi pratar inte extremt, bara en halv minut kanske, eller mindre.
Han har gjort detta tidigare om vi ger honom ett ben eller så, men har sett det som att han rengör sig efter det.

Men han har inte gjort det tidigare med sin normala hundmat. Vi splashar ofta på lite vatten över kulorna innan giva och en eller två matskedar burkmat som en "topper".

Skulle ni bry er?
 
Jag upplever att min gör så när han fått något extra gott, t.ex. slickmatta med gott färskfoder, gott tugg. även om han fått något extra gott iblandat i torrfodret.
Upplever det som en välmående/nöjdhetsgrej, eftersom det gör med glädje och avslutas gärna med lite glädjerus/fnatt
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har ju hört om hundar med järnmage men här hemma kämpar vi med att få till ett foderbyte utan att behöva leva med konstant diarré...
Svar
10
· Visningar
1 847
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 007
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Vi får hem vår lilla valp en vecka innan julafton, en 8 veckor gammal dvärgpinscherhane :love: Som ni vet så är det mycket som händer...
Svar
8
· Visningar
6 592
Senast: AraSlei
·
I
Katthälsa Hej! jag har en liten 19-årig kisse som fick njursvikt i höstas. Har sen dess krånglat med alla de sorters njurfoder som jag känner...
Svar
2
· Visningar
8 554
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp