Foderförvaring!

Sv: Foderförvaring!

Ja, du får plats med en säck foder. Beror på skopan om du kommer åt i halvlocket, vi har ett vanligt Krafft-mått, och det går om man lägger den på sidan.

Däremot pallar inte locket att man sätter ytterligare en låda uppe på, och fyller den med foder. Då blir det problem med den under.

(vi har sex st av de stora och tre av de mindre/mellanstora)

Tack! Det var precis detta jag ville veta!!!
Kommer krafftmåttet i den lilla också?

Om man lägger två plankor på den understa raden går det att stapla två på varandra, då de inte behöver bära med den tunna delen av locket.

jag har dessa. jag tycker att de är jättebra! jag har 3st på höjden utan problem, bara man ser till att stänga locket ordentligt innan man ställer på nästa.

Vad heter lådorna, om man vill söka via IKEAs hemsida? (Vill veta vad de kostar.. perfekt för hundmat ju!)

Sortera heter dom! 69:- för den lilla o 99:- för den stora. Helt perfekt pris o man ser vad som är i. Blir såna nu när alla är så nöjda!:)

Sortera heter dom! 69:- för den lilla o 99:- för den stora. Helt perfekt pris o man ser vad som är i. Blir såna nu när alla är så nöjda!:)

Oj, det var ju superpris. Ska surfa in och kolla måtten imorgon, med lite tur kanske de passar perfeeekt mellan 'skåpet och väggen'!

Jag har också sånna där lådor, dom är helt kanon!

Jag har 4 stora och 1 liten (har ju bara en häst). Där finns havrekross, hestekrafft (müslifoder), betfor, krafft salt och mineraler. De funkar utmärkt att stapla, jag har 2-3 st ovanpå varandra.

Det brukar gå i ca 20 kg i en låda, men det beror väll lite på vad man har för foder. I den lilla luckan funkar det bra att få emellan 1 skopa från krafft/hippo om man har den på sidan, men själv brukar jag använda ett vanligt litermått i plast.

http://s25.photobucket.com/albums/c51/cactuspower/?action=view&current=tradera044.jpg
http://s25.photobucket.com/albums/c51/cactuspower/?action=view&current=tradera045.jpg

Bilder med mina två första lådor :) nu har det blivit fler och det ser inte precis lika dant ut där inne längre

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: Nota
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 614
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka