Foderfråga igen, måste bolla lite funderingar.

YorkWann

Trådstartare
Mina hundar är inte kräsna, och egentligen funkar det mesta på dem, MEN jag vill ju att fodret ska vara optimalt! (Den lilla är det dock ingen fara med, hon äter allt, mår toppen av i princip allt, aldrig dålig i magen elelr dålig päls elelr liknande)

Den stora får "finnar" samt sämre pälskvalité av diverse foder. Färskfoder vill jag ju ge, men jag har ett litet frysfack, så det får inte plats nått där :( färskfoder är även det som funkar bäst.

Min reflektioner är, fodret får inte vara högt på spannmål, som vete. Orijen och standart har varit för "starkt", standarten blev han väldigt hård i magen av. Nu äter de Magnussons, men han "finnar" är kvar... (Vet ansåg att det är maten, och äter de färskfoder har han både bra päls, samt finnfri så...) RC och precept funkar de också ganska bra på. Eukanuba och proplan fick han jätteknepig päls :crazy: James Wellbeloved blev han direkt kass av :(

Kanske ska testa nån mildare variant av Standarten? Eller någon sensible variant av nått annat foder?
 
Sv: Foderfråga igen, måste bolla lite funderingar.

Prova Standart mild! Tål han den inte så kan jag köpa det överblivna :)
 
Sv: Foderfråga igen, måste bolla lite funderingar.

:)

"Tål" det mesta tycker jag ju han gör, men inte nått som är optimalt för honom kanske?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 230
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Nikka (jaktlabbe på 3 år) äter sedan en tid tillbaka Bravo färskfoder - och har blivit väldigt orolig i magen. Tidigare åt hon främst...
Svar
6
· Visningar
889
Hundhälsa Min rottis äter idag ProPlan och funkar riktigt bra på det. Men jag skulle ändå vilja byta foder till ett med högre köttinnehåll. Idag...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 164
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp