T
trolly
Hej allihop. behöver lite råd i en jobbig situation.
Vi lånade i höstas en äldre häst av en bekant till vår dotter. Allt gick bra till en början, hästen är snäll och visst uppstod situationer som vi bortförklarade med att ryttaren & hästen inte lärt känna varandra osv. Men min dotter är rädd för hästen då hon framförallt på hemväg blir väldigt stökig. Kan tillägga att min dotter ridit små ponnyer i 5 års tid så att byta från detta till en arab är väl inte de smartaste bytet i världshistorien. Även i hagen är hon otroligt vass mot de andra så för matron skull m.m så går hon i egen hage intill våra övriga. ( har gått ensam hos tid ägaren) Jag har ej ridit henne själv då jag har en äldre skada och känner att jag ej litar på denna hästen. Till problemet. Vi har varit i kontakt med ägaren o sagt att visst är det en bra häst, men den passar helt enkeltl inte min dotter som inte tillhör de tuffaste ryttarna, men de vill absolut inte få hem hästen o lyssnar inte utan har massor av käcka tips på vad vi skall göra. jag å min sida har ingen lust att slänga upp dottern på en häst hon är rädd för... vi har flera hästar och mångårig hästvana men den här passar ej hos oss. Vad skall vi göra? Ägaren är ju en bekant o jag vill inte att det skär sig utan vill lösa detta smidigt. Mycket tacksam för råd & tips.