Foderhäst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare ProffeLoff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 915
P

ProffeLoff

Jag funderar på att resa utomlands i ca ett år men har ju en liten ögonsten som någon måste ta hand om...Vi har eget stall och jag har som krav att han ska stå kvar här men vill ha en skötsam person som kan hjälpa mig...Detta betyder att personen som ska hjälpa mig inte behöver betala någon stallhyra utan "bara" allt det andra...Jag har inte någon erfarenhet av foderhästar. Kan någon ge mig tips och råd, både som lånat ut och lånat häst...Jag är så ängslig, men vill verkligen åka! Tack på förhand!

Jag har haft foderhästar, men aldrig lånat ut någon egen. Jag skulle bara lånat ut min lilla ögonsten till någon jag litade 110 % på, som jag kände innan.
Har bara hört dåliga ord av folk som lånat ut sina hästar via annons, de har fått tillbaka halta hästar som är totalt felridna osv... Men det kanske kan bli bra, man kan ju alltid ha någon kompis som är där och kollar till hästen ibland då känns det ju tryggare. För i värst fall kan du ju alltid åka hem då...
Jag vet inte hur jag hade gjort, hade nog rest någonstans dit han kunde följt med :d

hm..
dom erfarenheterna jag har(står på ett ganska stort stall, så känner flera som har foderhästar)
är att dom har tagit dit i princip omusklade hästar, och fått lämna tillbaka odm välmusklade och välridna med tårar rinnande efter ett år..
tycker du ska försöka hitta någon som du känner passar till 110 % med hästen..
då du vet att han kommer att stå på din gård.. så har du folk du känner som kan ha uppsikt över han...

då människan ifråga inte ska behöva betala så mkt.. så kan du hitta ngn som verkligen bryr sig..
börja i god tid, så du kan känna dig säker på att dom passar ihop..
kanske kan den blivande fodervärden vara medryttare lite innnan.. så du kan känna dig trygg?
lycka till =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 778
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 175
Senast: Shaggy
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 827
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka