Foderjäst!

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Jag måste kompletera med foderjäst eller annat liknande som innehåller mycket smältbart råprotein i fodret för höt är inget bra.
Kan man ge 2 dl Foderjäst per dag? Blir det ca 0,2kg?
Hur mycket ger ni som har gett eller ger foderjäst?

Häls. Gildra
 
Hej hej...ingen som ger foderjäst här på buke eller någon som vet hur mycket man kan ge till en islandshäst som motionsrider ev mer, ca 350kg..?!
Foderjäst innehåller 240 g smb.rp.
Tacksam för svar snarast!!!

Häls. Gildra
 
240 smrp per kilo eller dl?? omdet är per kilo är det inte så mkt dom får per dag om man ger 2 dl
 
Hej!
Tack för svar!
Det är 240 smb.rp g/kg

Någon annan som vet?!
Häls. Gildra
 
hej!
Har funderat på lusern grovfoder, inte pelleterat. Men jag har ingen ananlys på det? Vet du vad det har för värden?!

Häls. Gildra
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
4
· Visningar
237
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: warg
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
1 923
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp