Foderstatspussel, saknar protein & vissa mineraler

Jag har bara sett de analyser som vi får så jag har inte haft koll på att mineralanalys ens existerar innan jag tittade i foderstatsprogrammet. Men ja, det ställer ju till det förstår jag nu. Rent krasst så har ju hon (och de andra hästarna) utfodrats så hela tiden utan att verka må dåligt, å andra sidan hade de kanske varit ännu bättre med en bättre balans.

Ta in eget hösilage finns det inte möjlighet till, men jag ska kolla om det går att fixa en mineralanalys på nuvarande.
Du kan alltid skicka in eget prov för analys. Även om det inte blir ett heltäckande prov så är det bättre än inget.
 
Och om du inte har analys ska du se till att ge mineraler med rätt balans så att de åtminstone inte ökar på obalanser utan drar mot rätt kvoter.

Men egen analys är lätt fixat, ger ni samma parti hela vintern? Försök ta representativa prov från några balar på raken och förvara i frysen så länge.
 
Och om du inte har analys ska du se till att ge mineraler med rätt balans så att de åtminstone inte ökar på obalanser utan drar mot rätt kvoter.

Men egen analys är lätt fixat, ger ni samma parti hela vintern? Försök ta representativa prov från några balar på raken och förvara i frysen så länge.

Nej, vi får nog nytt ett par gånger till, minst. Det är ju .... 24 hästar som äter från det och det var ingen jätteleverans.
 
Jag tycker du fick ihop det bra här med energin och proteinet (dela tillskottet i två givor).

Men testa lägg in Forageplus Hoof and Skin Winter för mineralerna istället. Finns numera på ex Strömsbergs Gård. Är du fortfarande kort på fosfor och magnesium kan dom köpas i ren version också.

1000008702.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp