Fodertillskott från hemmet.

attempt

Trådstartare
Jag vet att man kan ge hästar fodertillskott från hemmet, alltså typ äppelcidervinäger, matolja, rapsolja, mm.

Jag vill veta mer om vad man kan ge för tillskott från hemmet och vad de är bra för.

Tack. :D

Sv: Fodertillskott från hemmet.

För hästar som dricker dåligt kan man riva det gula på citronskalet från en halv citron om dagen och blanda i maten. Det sätter av nån outgrundlig anledning igång drickreflexen på hästar.

Citronsaften kan man ge till hästar med problem med "kisseriet".

Kanel sätter igång blodcirkualtionen, bra för fryslortar.

Sv: Fodertillskott från hemmet.

intressant...hur lång tid tar det för en häst att bli töstig när man ger den citron"skal"? Tänker på om man har en tävlingshäst som dricker dåligt på ett meeting kanske...inte så bra!!!

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: ako
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
880
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka