Fodertips?

Det där med lukten är väl en vanesak. :) Jag förvarar min laxolja i frysen, den fryser inte helt så det är bara att pressa ut en matsked per dag direkt på fodret och ge. Blir inte dåligt heller, tror min har bäst före-datumet ett år efter tillverkning eller något liknande.
Jag har extremt svårt för fisk så är väl känslig för lukten helt enkelt. Hoppas inte fiskfodret jag köpte nu kommer stinka :yuck:
 
Läste förresten om fler hundar som börjat magra på TOTW trots att det funkat super tidigare, väldigt märkligt. Undrar om de ändrat receptet eller nåt..
 
Jag ger min ena labbe Simpsons, spannmålsfritt (men de flesta om inte alla sorterna innehåller potatis) och är väldigt nöjd. Bra pris också och snabba leveranser med zooplus.se
Enda nackdelen har väl varit att när hon var skadad och konvalescent i vintras så blev hon lite väl rund men nu när hon är igång igen så funkar det perfekt.
Tycker att det är rimliga nivåer på fett och protein, gillar inte när proteinet blir skyhögt.

Tillägg: Tycker att kokosolja funkar väldigt bra om/när de får problem med tassarna. Läste någonstans att det inte är bra men det hör man ju om nästan allt så...
 
Även jag har bra erfarenhet av Four Friends. Har flertalet vänner som gått över till det och hundarna fungerar kanonbra - även mina som äter rå föda i vanliga fall klarar Four Friends bra om dom skulle få ett mål eller två om vi åker bort. Magarna väldigt bra. Enda nackdelen med fodret enligt mig är att det är ganska hårda kulor. Ger periodvis annars som godis. Jag håller mig dock till sensi-varianterna (lamm och anka) :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min äldsta tik bli 10 år i februari, hon är kastrerad, väger runt 6kg och brukar normalt äta lite allt möjligt i torrfoderväg men nu...
Svar
8
· Visningar
729
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Vi planerar hundgårdsbygge med syftet att hundarna ska vara i hundgård när vi inte är hemma (dvs främst dagtid när vi jobbar). Jag har...
2
Svar
24
· Visningar
3 423
Hundhälsa Jag behöver lite tips nu! Jag har aldrig haft en hund som varit besatt av mat på något vis, så detta är en ny situation. Min...
2
Svar
28
· Visningar
10 829
Senast: crax
·
Övr. Hund Vilken rörig titel... men men. Jag är rätt kass på detta med foder så jag behöver lite hjälp för att "förstå mig på" ett foder som...
Svar
17
· Visningar
9 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp