fodervärd

M

mai

vad tycker ni att man ska ta upp för fråger när man ska ringa till ägaren till hästen om pengar och om hästen och andra saker :confused:
 
Först och främst ¨så är det dej själv du ska göra reklam för när du ska söka foderhäst.

tala om vart du såg annonsen, kolla igenom annonsen NOGA och fråga om det är något som inte stod med där, eller om något är oklart.
Sen finns det en enkel och rak fråga att ställa ägaren till hästen : "Vad är det DU har tänkt dig?"
Då får ägaren chans att tala om vad det är för fodervärd han/hon söker.
Försök att komma bra överens med ägaren, många ägera ser det viktigt att dom kommer överens med fodervärden.

Fråga hur lång tid det gäller. (om inte det står i annonsen) vad H*n har för krav på fodervärden.
Men tänk på att det viktigaste är att visa att DU är den lämpligaste för ägarens häst. Skryt gärna lite om vad du har gjort och dina erfarenheter. Men överdriv inte då kommer du inte att bli poppis i ägarens ögon.

Lycka till! :)
 
Jag brukar fråga vad hon "vill ha för fodervärd" till hästen, vad hästen står på för foder, hur mycket den är riden, hur utbildad är den. Går den ihop med andra hästar i stall och hage? Försäkring, ska du stå på den eller ägaren? Hur lång tid som står här ovan, några olater, gamla skador osv... Jag tycker det är bättre att fråga allt detta på en gång så känner man fortare om det är nåt att spinna vidare på... Jag brukar tänka att det är samma sak som om jag skulle köpa hästen. Du ska ju ändå betala en massa pengar och ha den som din egen?! Lycka till!! :D
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 360
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag ska låna ut min häst till en tjej under 18. Hur skriver man då på fodervärds avtalet?
Svar
3
· Visningar
700
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 734
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Hästnyheter En ponny lånades ut till fodervärd och kom sedan tillbaka till ägaren i dåligt skick. Den veterinär som genomförde en...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp