Fodervärd

_Runaway_

Trådstartare
Nu var det ett tag sen jag var fodervärd sisit, behöver fräscha upp minnet lite. Vilka papper ska jag be att få med när jag hämtar hästen? Fodervärdsavtal ska skrivas, men vad mer behövs? Ska jag som fodervärd ha hand om hästpasset eller är det ägaren?

Sv: Fodervärd

EGENTLIGEN ska hästpasset följa med hästen, men varken som fodervärd eller ägare har jag känt att det har behövts - faktiskt.

Å andra sidan, om fodervärden ska vaccinera är det ju smart att föra in i passet direkt, så det kan ju i så fall vara idé att lämna med pass.

Veterinärintyget från besiktningen får man ju också kopia på, det är bra att lägga som bilaga till avtalet.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 265
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Oh_really
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
2 271
Senast: Cina B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka