Fodervärdskontrakt

Sv: Fodervärdskontrakt

Eller varför inte skriva ett eget, då kan du ta med precis allt du känner att du vill ha med. Jag har inte själv lämnat ut häst på foder, men har haft foderhäst själv och vi har alltid skrivit egna, suttit och disskuterat vad vi tycker är viktigt att ha med (kan bli ganska mycket) :crazy:

Jo har funderat på att skriva eget, men som sagt då kommer det ju blir hur mycket som helt:crazy: Och så vill jag inte missa det viktigaste som det nog står på såna fodervärdskontrakt...

Men ska höra i någon ridsportbutik då:)

jag har ett på word, ett jag skrivit av till punkt och pricka. Från ett sånt som sälja i butiker. maila på min vanliga mail om du vill ha den så slipper du köpa. =)

Har köpt kontrakt nu.

Men visst kan man skriva i ett fodervärdskontrakt att jag ska kunna ta tillbaka hästen när jag vill?:o Och hur formar man en sån mening så det passar i ett kontrakt?

Andra viktiga saker man bör ha med i kontraktet?:bump:

Visst kan du skriva i att du kan ta hem hästen närsomhelst, men det är bättre och schystare mot fodervärden om den får en viss uppsägningsperiod tex 1 månad. Och att om fodervärden inte vill ha kvar hästen så har den en uppsägningstid så du hinner hitta stallplats oså.
Fyll även gärna i att om hästen far illa så har du rätt att hämta hästen omedelbart.

Om följer med utrustning så skriv ner allting på ett separat papper, och att allting skall följa med hästen tillbaka. Går någonting sönder får fodervärden ersätta med liknade saker.
Ni båda bör skriva under.

Bättre att skriva kontraktet som om man vore ovänner eller någonting så att det inte kan bli massa missförstånd och grejor!

/Linduzz

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 251
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 195
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Fungerar plegicil på människor också? Jag använder det när jag ska börja skritta hästarna vid hand efter boxvila. Effekten är ju...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka