Fodra när?

Sv: Fodra när?

jag följer åxå eran diskution! så ni får inte sluta nu....

och det händer allt som aftast att trådar slutar på ett helt annat ställe än där dom börjar... :p

Sv: Fodra när?

Vi fortsätter:)

Eftersom jag arbetar med hästar dagligen med muskulära problem som massör och friskvårdare, så vet jag hur viktigt det är med rätt foderstat.
Foder staten skall först och främst vara av ett bra grovfoder och därefter kommer kraftfodret in.

Vi har stor erfarenhet av hur fel foder kan sätta sig som problem i kroppen, som te x svullna ben, kolik och muskelproblem...
När man masserar en sådan häst så är det inte onormalt med lösavföring och urin blåsan töms under tiden man behandlar..
Det är då kroppen som gör av med slagg..vid muskelrörelser så hjälper man lymftransporten att "öka farten" och kroppen gör av med slagg snabbare.
'
Hästar som är mycket spända i muskulaturen kan även börja svettas under händerna under behandling och gör då av med slagg som te x överskott på salt, alltså ett exempel.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 375
Senast: skiesabove
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka