Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Eftersom jag arbetar med hästar dagligen med muskulära problem som massör och friskvårdare, så vet jag hur viktigt det är med rätt foderstat.
Foder staten skall först och främst vara av ett bra grovfoder och därefter kommer kraftfodret in.
Vi har stor erfarenhet av hur fel foder kan sätta sig som problem i kroppen, som te x svullna ben, kolik och muskelproblem...
När man masserar en sådan häst så är det inte onormalt med lösavföring och urin blåsan töms under tiden man behandlar..
Det är då kroppen som gör av med slagg..vid muskelrörelser så hjälper man lymftransporten att "öka farten" och kroppen gör av med slagg snabbare.
'
Hästar som är mycket spända i muskulaturen kan även börja svettas under händerna under behandling och gör då av med slagg som te x överskott på salt, alltså ett exempel.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...