Bukefalos 28 år!

Föda upp huskatter i SVERAK?

Modig_Korn

Trådstartare
Jag besökte just SVERAK's hemsida för första gången på evigheter och upptäckte där "privatägda"? Kattklubbar. På utsidan (fortfarande på SVERAK's hemsida) står följande
SVERAK-klubbarna är suveräna vilket innebär att de ansvarar för sin egen ekonomi och har egna klubbstadgar. De följer dock SVERAKs, och därigenom indirekt, FIFes stadgar och regler.

Den första klubben jag klickade på och kollade uppfödarregistret på födde en uppfödare upp "Huskatter"... Huskatter får man väl som SVERAK uppfödare inte medvetet föda upp, eller? Uppfödaren i fråga hade S* namn så det bör väl göra den registrerad och godkänd?
 
Sv: Föda upp huskatter i SVERAK?

En Sverak-registrerad uppfödare får inte bidra till planerad huskattavel, så det måste du ha missförstått på något sätt.
 
Sv: Föda upp huskatter i SVERAK?

Jag hoppas på det... Men kattklubben ifråga hade uppfödaren med på listan, och det stod både en riktig ras, typ "Birma" och "Huskatt". Nu hade iofs uppfödarens hemsida försvunnit så fakta kolla går ju inte. Enda möjligheten jag ser är om något lallo skrivit "Huskatt" istället för "Europé".
 
Sv: Föda upp huskatter i SVERAK?

Kanske hade uppfödaren ifråga någon huskatt som sällskap bara annars är det precis som Ruben skrev.
 
Sv: Föda upp huskatter i SVERAK?

En Sverak-registrerad uppfödare får inte bidra till planerad huskattavel, så det måste du ha missförstått på något sätt.

Min tanke med.
känner flera uppfödare vars första katt har varit just en husis.
Och om klubben då presenterar vilken/vilka raser uppfödaren har hemma hamnar husisen där. Lika så brukar dom få vara med på uppfödarens hemsida. :)
 
Sv: Föda upp huskatter i SVERAK?

Jag skulle säga som de andra. Många har huskatter som de köpte innan raskatterna eller huskatter som de har som sällskap/stödhem men det är nog ingen registrerad uppfödare som håller på med uppfödning av dessa.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 767
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp