Bukefalos 28 år!

Födelsemärke som blöder

Sporthorse

Trådstartare
Någon med erfarenhet av födelsemärke som blöder och kliar? Haft det hela mitt liv och igår började det blöda och klia.
Födelsemärket är sönderkliat nu och kliar fortfarande. Ska kontakta lärare på måndag.
 
Någon med erfarenhet av födelsemärke som blöder och kliar? Haft det hela mitt liv och igår började det blöda och klia.
Födelsemärket är sönderkliat nu och kliar fortfarande. Ska kontakta lärare på måndag.
Mamma hade ett stort födelsemärke som det växte massa hårstrån ur. Den började klia och blöda. Togs bort och skickades på analys för cancer, men det var ingenting! :) Bra att du ska kontakta läkare :). Hoppas det inte är någor fasligt för dig heller :).
 
Mamma hade ett stort födelsemärke som det växte massa hårstrån ur. Den började klia och blöda. Togs bort och skickades på analys för cancer, men det var ingenting! :) Bra att du ska kontakta läkare :). Hoppas det inte är någor fasligt för dig heller :).
Skönt att höra! När jag har googlat så kommer bara läskiga svar upp.🥶
 
Skönt att höra! När jag har googlat så kommer bara läskiga svar upp.🥶
Och just ja, det var också, lixom ditt, ett märke hon haft alltid innan den togs bort :). Googla ska man verkligen inte göra :cautious: :cautious: . Säger den som är expert på det. Höm höm. Jag har en leverfläck under armhålan som jag inte är supernöjd med men ja inte superivägen heller så den har fått sitta där. Jag har noterat att den var väldigt mörk när jag var liten, nästan svart. Nu har en del av den börjat ljusna till hudfärg och ja jag googlade (som allt man inte ska du vet haha) och det stod att det kan blekna normalt av ålder. Så jaha, jag är gammal nu alltså. Jag och min leverfläck :cautious::rofl:. Jo förresten. Ena grannen hade ett födelsemärke som hade växt kraftigt och förändrat sig; även det var
ofarligt! :).
 
Och just ja, också ett märke hon haft alltid innan den togs bort :). Googla ska man verkligen inte göra :cautious: :cautious: . Säger den som är expert på det. Höm höm. Jag har en leverfläck under armhålan som jag inte är supernöjd med men ja inte superivägen heller så den har fått sitta där. Jag har noterat att den var väldigt mörk när jag var liten, nästan svart. Nu har halva typ ljusnat till hudfärg och ja jag googlade (som allt man inte ska du vet haha) och det stod att det kan blekna normalt av ålder. Så jaha, jag är gammal nu alltså. Jag och min leverfläck :cautious::rofl:. Jo förresten. Ena grannen hade ett födelsemärke som hade växt kraftigt och förändrat sig; även det var
ofarligt! :).
Jag har precis tagit bort ÅLDERSvårta nummer 2 och 3.... På tal om att känna sig gammal..... :D
 
Hade ett på kinden som började klia och började blöda och var typ lite skrovligt. Fick remiss till hudläkare som sa det inte var nått. Slutade klia efter ett tag och det skrovliga försvann, har inte haft några problemer med det sen dess. Var nått år sen nu och det sitter fortfarande kvar på sin plats^^, men det är absolut något man ska kolla med en läkare tänker jag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 753
Senast: Saigon
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 481
Kropp & Själ Jag är på en efterlängtad solresa med goda vänner. Är i (för)klimakteriet och har normalt lite opålitliga och rikliga blödningar. Min...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 555
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp