Sv: Föl 2010

*kl*

Lite nya bilder på Litla från idag.

32034822.jpg


32034824.jpg


32034828.jpg


32034830.jpg


32034831.jpg
 
Sv: Föl 2010

Hej hej!:)

Tar och hoppar in i tråden och presenterar mitt ny tillskott i flocken!
(som förövrigt bara växer å växer känns det som) ;)

Ja här kommer hon i alla fall! ni för hålla tillgodo med några söta fölbilder tills jag orkar pallra mig ut med kameran...

31342713.jpg


31342710.jpg


31342720.jpg


31342723.jpg
 
Sv: Föl 2010

Nu har han trampat av transporten här hemma!
Heiðir från Nyhammar
Silverbrunblackskäck
e.Jarl fra Granbakken (silvmusbl)
u.Saga från Skärmarö (brblskäck)
blogg

60006_1607284305428_1335799569_31578959_3966506_n.jpg


blogg


En aningen tuffsig, men ändå väldans vacker tycker jag =)
Första och enda islänningen jag sett med en rejäl quarter-rumpa :laugh:
//Johanna
 
Sv: Föl 2010

*kl*

Ja, då är det inte många dagar tills Litla fyller ett år! Tänk vad fort tiden går!

Igår släpptes Litlas flock ut i en ny beteshage så jag passade på att åka dit för att kolla på henne och få lite rörelsebilder (fast så många sådana bjöd hon inte på ;))

32394741.jpg


32394744.jpg


32394745.jpg


32394747.jpg


32394748.jpg


32394740.jpg


Bildbomb :o
 
Sv: Föl 2010

Ja :love:
Jag har ju inte sett henne på flera månader nu, och sist jag såg henne var hon ju en liten lurvig boll bara så jag var nervös när vi skulle åka dit och föreställde mig att hon skulle vara jätteful :o

Men jag är nöjd med henne! Hon var den i sin årskull som hade fällt mest, hon var långbent och smäcker, bra resning och rör sig trevligt!

De som har stället där hon står tyckte att hon rör sig väldigt bra, är en elegant liten (minst av alla födda 2010) häst, om än lite skygg :)

Och nog tycker jag att hon är lik mamma!
 
Sv: Föl 2010

Ja, hon ser verkligen fin ut! Ser ut att vara bra förutsättningar till en riktigt trevlig och smäcker exteriör när hon växer på sig lite mer. Gillar de lååånga benen, huvudet och halsen!

bellabus:
Vilken läcker blick och utstrålning!!
 
Sv: Föl 2010

Min lilla fröken ska säljas igen pga att den nya ägaren ändrat inriktning på sitt " hästeri " och har planer på att köpa sig en hingst av rasen poitevin. As häftiga hästar, stora som hus men tyvärr utrotningshotade så jag förstår henne till fullo.

Var förbi och träffade damen för någon vecka sedan men jag var så dum att jag glömde kameran hemma :(
 
Sv: Föl 2010

Han är e Hofur fra varmaleak och ue Sirius fra Bulandi som i sitt led har Orion som pappa och därifrån har han fått splashgenen. Spännande stam där även Mökkur finns med bak i ledet. Tanken är att behålla honom som hingst om han blir lika fin som jag hoppas på :) Annars en rolig tävlingshäst i framtiden.
 
Sv: Föl 2010

Nämen, den lilla vackra gula!
Trist att hon ska byta ägare igen men hamnar förhoppningsvis hos någon som håller i henne ;)
 
Sv: Föl 2010

Ja det hoppas jag med, hon har gång ,är välrest, vacker exteriört och fin, hade jag haft råd så hade jag köpt tillbaka henne för jag tror verkligen på den lilla vackra Vidja.

Hon hade en rejäl man och svans redan och hade skjutit i höjden något fruktansvärt! Jag är dock ganska partisk eftersom det är mitt första föl ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 567
  • Artikel
Hästnyheter Sedan början av året har ett fyrtiotal barn läst och valt ut sina fem favoritböcker. Senare i höst ska en jury med tolvåringar välja ut...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

  • Hijabis i stallet!
  • Pivo
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp