Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag som hade tänkt att Hebbe skulle bli ca 155 får nog inse att han inte kommer att stanna där. Mätte honom som 1 år och 7 månader till 150 i mkh o ca 154 bak... det är ju alltid svårt med korsningar. Visserligen är han ju en sv. ridponny men med SWB, Hip Hop, som far. Modern var 152 så jag tänkte mig 155 men det skiter sig nog 😅 New foresten blir nog en större D-ponny som jag tänkt.
Vad roligt med en Hip Hop till här inne, jag valde oxå honom för att avkomman inte skulle bli för stor men jag det verkar skita sig för mig med. :o:DHar inte mätt honom på riktigt, men manken räcker mig till munnen och jag är 1.67. Han är dessutom född sent så han fyller inte två förrän mitt i sommaren...
 
Idag var jag iväg och longerade Sune för andra gången. Han tar sig an uppgiften jättebra och vill göra rätt. Idag förstod han start och stopp riktigt bra, och vi joggade ett par steg här och var utan dramatik. När uppgiften var utförd var han glad att stå och pussas ett tag. Det är så mycket av hans mor i honom, mycket myror i brallan men samtidigt mycket läraktighet och vänlighet. Jag är lite extra tacksam att han ännu med glädje tar bettet :laugh: Har haft så många smitare i mina dagar att det är kul med någon som gapar stort när man kommer med det.

Så roligt att våra - 17 är två år nu! Jag tycker alltid att tiden mellan 6 månader och två år är dötrist :rofl: Det är nu allt roligt händer liksom. Skall snart försöka komma iväg på en löshoppningen med honom också. Han är tydligen sugen på att hoppa, hade hoppat ur hagen igår.... :cautious:
 
Vad roligt med en Hip Hop till här inne, jag valde oxå honom för att avkomman inte skulle bli för stor men jag det verkar skita sig för mig med. :o:DHar inte mätt honom på riktigt, men manken räcker mig till munnen och jag är 1.67. Han är dessutom född sent så han fyller inte två förrän mitt i sommaren...
Vad kul 😊 Ja min fyller inte förrän i juli så han har en del kvar. Gjorde tattarmåttet på honom vid ca 1 1/2 år och det resulterade i 1,62 🙄, vilket i mitt tycke är stoort 😅. Nåja snäll som ett lamm är han och tror faktiskt han blir riktigt snygg när han är klar.
 
Min gör ju inget och kommer troligen få ta den tiden han vill. Han kommer få ridas bara sporadiskt och växa upp i fred, är planen. Inte minst för att min stora har bestämt sig för att bli friskförklarad. Det har han inte varit sen jag köpte honom för fyra år sen. Det har alltid varit något. Men inte nu. Det är lite ångest för jag tänkte att jag skulle kunna jobba med fölis från nästa vinter. Men det verkar inte bli så nu, får hitta en reservplan. Än så länge gör det ju inget att han skrotar i en hage med kompisar, även om jag blir lite avundsjuk på er som börjat smyga igång longering och tömkörning.
 
Längesedan jag kikade in här☺️. Fina alla era tvååringar är😍. Min lilla Welsh cob fyllde två 9 mars och är 146 i mkh och 148 bak...precis lagom😃. Vi är ute på promenad ibland, det är typ det enda vi gör men så fort våren behagar komma ska jag introducera tömkörning och fortsätta träna på att följa med som handhäst😃. Vi har provat några gånger och det har gått superbra.
 

Bifogade filer

  • 8C69E413-39F7-4F26-8D05-7B93098A8DEF.jpeg
    8C69E413-39F7-4F26-8D05-7B93098A8DEF.jpeg
    488,2 KB · Visningar: 22
Igår introducerade vi Equiband för Sune som tog allt med lugn, därav fick han gå ett par varv på lina med det. Tjejen som har honom utbildar sig inom massage och hästens fysik, och hon äger ett Equiband som vi tänker kan hjälpa honom hitta sin egen kropp lite. Tredje gången på lina och nu gör han både halt och tar traven utan problem. Sen glömmer han lite på mitten att man skall fortsätta gå, men så är det med småbarn :p

Jag är ingen stilstudie i longering :rofl:, men såhär ser det ut när vi longerar. Bara lite jogg under en kort stund med mycket pauser. Jag vill gärna att han sänker huvudet och går avspänt och balanserat. Blir galen när jag ser unghästar som är hårt indpända och som longeras i högt tempo :devil:
 
Återbesök för Kamel på måndag. Vi är ute och går lite varje dag nu och det går bra! Egentligen ska han få gå ut i sjukhage också men det får vänta då vi fått lite bakslag med svullnader och en pc-chock förra veckan där jag trodde att han skulle dö för mig, det var riktigt nära. En tröst i kråksången är att det var höger sida som fick ta smällen varje gång han föll, vänsterknäet ser likadant ut. Vi tar en dag i taget. Fin är han iaf, han har nog lagt på sig 20 kg sen han kom hem och verkar trivas. Han går på olja och equi jewel och lite mash Sensitive och det är foder som han verkar tåla och ändå hålla sig lugn på under konvalescensen. :)
 
Besöket igår gick bra. Svullnaden han haft är tydligen ett bråck efter operationen men det lät inte så farligt, inget som direkt påverkar honom och förhoppningsvis går det tillbaka. Calle fick en rundsmörjning i leden och idag fick han äntligen gå ut. Den gudasnälla hästen ställde sig och åt efter 4 veckor på box!
20190326_081141.jpg
 
Jisses! Det är vad mitt slagskepp efter Cardento har i täcken, var ska detta sluta?😁
Obsidian är väl knappt 160 cm och en ranglig räka med bröst och bringa som en frukostflinga typ. 😄
Haha ja alltså bogpartiet önskar en del övrigt att önska här också men längd och höjd är inga problem. Bucas-täcket i 145 sitter som en smäck, precis som hans HW-liner. BoT:et är i 155 och rymligt men inte gigantiskt på något vis. :D Min 3-åriga uppfödning var med nere igår och den ser ut som en tjock köttbulle i jämförelse med Calle :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp