Status
Stängd för vidare inlägg.
Då hoppar jag in här! :)
På dygn 341 fölade äntligen Cajsa,kl.10.00, allt gick bra.

Hon ska heta Crazy Jozzan :love:
2euu1dz.jpg


Hoppades i smyg att det skulle bli ett stoföl,och så blev det det! ;)

Hon ska behållas och bli min nya ridhäst,tävlings-partner och blivande avelsston :D

e. Canterbury
u. Cajsa Cavat
Ue. Claudius RP 176
 
Då hoppar jag in här! :)
På dygn 341 fölade äntligen Cajsa,kl.10.00, allt gick bra.

Hon ska heta Crazy Jozzan :love:
2euu1dz.jpg


Hoppades i smyg att det skulle bli ett stoföl,och så blev det det! ;)

Hon ska behållas och bli min nya ridhäst,tävlings-partner och blivande avelsston :D

e. Canterbury
u. Cajsa Cavat
Ue. Claudius RP 176
Stort grattis till ett sött föl!
 
Tack alla! :)
Hon är helt underbar,social och nyfiken :love:

27yv3ns.jpg


Färsk bild. Hon föddes ute i hagen vid 10-tiden igår förmiddag, Cajsa var skeptisk till henne i börjar o sparka när hon skulle dia, så nappade henne som extra boost, höll i Cajsa när hon sökte efter juvret o höjde rösten lite när hon försökte sparka, sen släppte det.

Och nu har hon mamma känslor :)
 
Tack alla! :)
Hon är helt underbar,social och nyfiken :love:

27yv3ns.jpg


Färsk bild. Hon föddes ute i hagen vid 10-tiden igår förmiddag, Cajsa var skeptisk till henne i börjar o sparka när hon skulle dia, så nappade henne som extra boost, höll i Cajsa när hon sökte efter juvret o höjde rösten lite när hon försökte sparka, sen släppte det.

Och nu har hon mamma känslor :)
Vad skönt att hon acceptera henne tillslut.

Hon är ju så söt så man avlider :love::love:
 
Nu, 1.50 efter att den föddes tog den sig äntligen upp på de långa benen. Det är den första ungen som jag faktiskt har mjölkat ur och gett råmjölk cirka 100 ml då den tog sån tid på sig och blev trött av alla sina försök att ställa sig. Nu hoppas jag det reder sig självt. Ebba är helt fantastisk, flyttar sig tålmodigt och är en riktig drömmamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Jaasse
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Habina
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
24 878
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Det lilla hingstfölet i Skåne föddes på nyårsnatten och är antagligen årets första föl. Här berättar hästägaren mer om den oplanerade...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp