Fölchampionat.......

L

Leyla

Jaha då har man varit på fölchampionatet idag.
Det gick jätte bra, vidare till Riks den 11 oktober i tingsryd jippy :bump: :love: :love:
Någon mer som skall till Tingsryd?
 
Aha va kul! Vart har du varit idag nånstans? Jag var i Tingsryd idag o kollade på fölchampionatet där. Många fina fölungar. Jag ska nog dit på riks oxå ja.
Vad har du för föl?
 
Jag var i Munka Ljungby i skåne.
Hon är efter Elmshorn.
Mamman heter Leyla och är efter Berstein.
 
Grattis...kul!!!

Jo..ja..jag vet inte om jag skall dit.
Har haft funderingar både hit och dit på det. Vår lilla skrutta född i juli har också fått inbjudan till Riksfölet...men..vet inte om det kan vara värt att visa henne där eftersom man redan på championatet fick många kommentarer om att hon var så mycket yngre än de andra...och visst är det så...hon var bara 4 veckor vid mönstringen..och drygt 7 veckor vid championatet...så hon kommer att vara bara drygt 3 månader vid Riksföl.
Men å andra sidan..hon har ju fått sina poäng i alla fall..:))

Ja..jag väntar nog och ser hur hon ser ut precis innan anmälningstiden går ut...än så länge är hon jättefin och jämn...men mycket kan hända på några veckor..
 
Hon var oxå yngst i sin grupp hon är född den 16/6, men hon har växt väldigt jämt hela tiden.
När vi ställde upp för poäng så var det det första dommaren sa " Jag säger bara om en månad till så"
Det är bla. samma dommare som ska dömma i Riks i Tingsryd och då är hon ca 1 månad äldre :)
Var visade du?
 
Jag visade i Västervik...och vår fick 48 poäng..888888...tyvärr ägnade man ingen tid alls åt att titta på skritten...vilket var lite trist eftersom hon hade fått 9:a på den vid fölvisningen...men...det kanske man kan hoppas att de gör i Tingsryd..:))

Ja..Din är ju heller inte gammal..men min nästan tre veckor yngre...och konstigt nog märks det mycket i den här åldern..och jag kan säga ATT det märktes på championatet...där de andra var födda i april..:))
 
Ja de andra var ju stora och fina med riktig svans nästan, mot hennes lilla rävsvans :)
 
Jahapp då syns vi i Tingsryd då! Här på fölchamp va det en fölis efter Dirco Hästak som vann.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Happimess
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Buck
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva lite här för jag har ganska så mycket ensam känslor och då känns det som det iallafall hjälper lite att skriva här...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp