Bukefalos 28 år!

Följa hjärna eller hjärta!

Virrigvims

Trådstartare
Älskade buke! Kryper in här under anonymt nick då jag har en del släkt här på buke och jag vill hålla detta utanför familjen :)

Jag är ~ 20 år gammal, har sen augusti studerat på ett universitet där jag nu gjort den första terminen av totalt sex. Plugget har gått sådär då dödsfall och annan olycka som drabbat min familj har gjort det svinjobbigt att fokusera på studierna. Har 2 av 3 kurser efter mig just nu och mår verkligen inte bra. Motivationen till att studera är obefintlig.

Nu har ett jobberbjudande dykt upp. Något som skulle kunna kallas för drömjobb men ligger heeelt utanför det jag studerar till. Tar jag jobbet så måste jag hoppa av mina studier, flytta hem (om föräldrarna tillåter det), få usel lön och göra min familj besviken. Å andra sidan får jag spendera hela dagarna till havs, se och upptäcka hela världen och förverkliga drömmar.

I min familj finns det inte på kartan att man avbryter sina studier, och studera måste man. Och vad gör jag med min lägenhet om jag får jobbet? Jag har inte råd att betala för de tre uppsägningsmånaderna utan sponsorpengar från mina föräldrar. Är drömjobbet värt att ev grusa relationer? Går det att pausa studier?

Hjälp.
 
Sv: Följa hjärna eller hjärta!

Skulle dina föräldrar verkligen bli så arga? Är det inte viktigare för dem att du är nöjd?

Följ hjärtat säger jag. Du kan alltid plugga vidare sen.
 
Sv: Följa hjärna eller hjärta!

I min familj finns det inte på kartan att man avbryter sina studier, och studera måste man. Och vad gör jag med min lägenhet om jag får jobbet? Jag har inte råd att betala för de tre uppsägningsmånaderna utan sponsorpengar från mina föräldrar. Är drömjobbet värt att ev grusa relationer? Går det att pausa studier?