Equestrian2001

Trådstartare
Idag föddes mitt efterlängtade föl🥺 kan dock inte komma på ett namn, hade tänkt Valkyria men det blev en hingst. Någon med några tips? Stot heter Sand dog och pappan är emmerton. Har funderat på Sandy Emerald men stos smeknamn är sandy. Gillar dom fornnordiska namnen men skulle också vara kul att ha något som speglar föräldrarnas namn. Trodde att jag skulle se eller känna ett namn när han kom men tyvärr inte. Han är en pigg, nyfiken och orädd herre
 

Bifogade filer

  • PXL_20230619_060033073.jpg
    PXL_20230619_060033073.jpg
    536,1 KB · Visningar: 76
Blandade förslag:

Sandeman (ett portvin, flera av föräldrarnas bokstäver finns med)
Eyvind (ett fornnordiskt namn, börjar på "e")
E-Dog/E-Sand (kan man heta E-Type så... 😎 )
Santon (italiensk fotbollsspelare + kombination av föräldrar bokstäver)
 
Idag föddes mitt efterlängtade föl🥺 kan dock inte komma på ett namn, hade tänkt Valkyria men det blev en hingst. Någon med några tips? Stot heter Sand dog och pappan är emmerton. Har funderat på Sandy Emerald men stos smeknamn är sandy. Gillar dom fornnordiska namnen men skulle också vara kul att ha något som speglar föräldrarnas namn. Trodde att jag skulle se eller känna ett namn när han kom men tyvärr inte. Han är en pigg, nyfiken och orädd herre

Kung av sand
Emmerson
Emmersand
Emmerdale
 
Seid er norrønt for magi/trolldom
Seide er å praktisere magi/trolldom
Det kan jo kombineres med noe på E...
 
Sandi is either a short form for names in Sand- or an original byname from Old Norse sandr ‘sand’.
A single instance of Sandi is recorded as a byname in West Scandinavia. It is also recorded in Sweden.
Sandi is also the first element in the place-name Saundby, Nottinghamshire.

Old Norse Name​

Sandi

Anglicised Name​

Sandi

Gender​

Male

Ascribed Culture​


Sandi Emerson kanske?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp