För 255 miljoner får man en sån här galoppbana

Topolino

Trådstartare
Den nya galoppbanan Ffos Las (i Wales) har premiär den 18 juni.
Gräsbanan är på 2400 meter och hela anläggningen täcker en yta på 2,4 kvadratkilometer. Det finns plats för 120 gästande hästar och en publik på 20000 personer. På plasten har man även byggt hotell och ett antal pubar.

Se reportage från Wales online.

jun09.jpg
may05.jpg


Kan vi få en sån här i Sverige också, tack?!:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: För 255 miljoner får man en sån här galoppbana

Är det en hint till oss sveskar. Att skaffa bättre banor?

På Jägersro finns numera en cushin track som är kanon att rida på. Detta är bara början... Hoppas jag.
 
Senast ändrad:
Sv: För 255 miljoner får man en sån här galoppbana

255 miljoner vaddå? Ser väldigt trevligt ut. Tänk om vi kunde få en sådan bana här i Skåne och slippa Jägers TechnoGrunge-arkitektur.:angel:
 
Sv: För 255 miljoner får man en sån här galoppbana

Hmm, ja den är byggd i ett gammalt dagbrott, inte på en gammal sjöbotten, till att börja med, så visst finns det en del att lära för oss svenskar.:D
 
Sv: För 255 miljoner får man en sån här galoppbana

Utan träningsstallar/banor eller?
Och ingen dt/aw bana...

Många 100 millar till behövs för att göra det i Sverige.

Kalkylerna i utredningen om huvudstadsbana stämmer nog.
 
Sv: För 255 miljoner får man en sån här galoppbana

Ja, beräkningarna stämmer nog (även om jag ställer mig frågan om man verkligen lägger ner 18 man-veckor om året till att stöppla hinderbanan :p).

Vad jag menar är att Ffos Las är väldigt inspirerande. Dessutom bör nog träningen skötas på andra ställen än tävlingsbanan.
 
Sv: För 255 miljoner får man en sån här galoppbana

Den nya galoppbanan Ffos Las (i Wales) har premiär den 18 juni.
Gräsbanan är på 2400 meter och hela anläggningen täcker en yta på 2,4 kvadratkilometer. Det finns plats för 120 gästande hästar och en publik på 20000 personer. På plasten har man även byggt hotell och ett antal pubar.

Se reportage från Wales online.

jun09.jpg
may05.jpg


Kan vi få en sån här i Sverige också, tack?!:angel:

Det skulle vara jättebra med en sådan storbana i Sverige. Jag tror att det för med sig att folk får upp ögonen mera för denna underbara sport.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp