För(?) tjockt papper

sarma

Trådstartare
Har ni några trick för att få skrivaren att dra runt ett papper som den egentligen inte skulle vilja befatta sig med? Har råkat ut för med några specialpapper jag köpt att den inte vill dra runt det, det åker in en bit men sedan protesterar den att papper har fastnat. Har hänt förut med magnetpapper, nu senast med självhäftande fotopapper. Ett ganska stabilt papper som jag använder till medlemskorten klarar den av.

Skrivaren är en Brother DCP115C. Den drar papperen in och runt, och skriver på den sida som ligger neråt i början. Hade nog varit enklare om den dragit in dem bakifrån så att de fått åka i en slätare bana, men nu är det den skrivaren jag har och har inga större möjligheter att skaffa en annan.

/Ida
 
Sv: För(?) tjockt papper

Ibland kan det finnas en spak eller något sånt med en kuvertsymbol på, dvs att den kan skriva ut på kuvert och därmed tjockare papper...
 
Sv: För(?) tjockt papper

Kan inte minnas att jag sett någon sådan. Läge att kolla lite mer noga kanske.

Har testat med bara det tjocka pappret i pappersfacket, med andra papper under, jag har försökt böja det för att få in det på rätt bana, men det har inte funkat oavsett vad jag gjort.

/Ida
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp