förbygel..??

T

Tican

min sadel sitter där den sitter, men förbygel är så JÄVLA snyggt! :angel: :crazy: kan jag ha de även fast jag inte behöver det? eller stör det bara hästen? tänkte isånnafall inte ha det hela tiden, typ när jag hoppar och tävlar.. :smirk:
 
sitter förbygeln rätt skall den inte störa hästen, men jag tycker inte att du skall använda utrustning du inte behöver.
/Malin
 
varför ine, igentligen?? :p om man bara har det iblann..? jag menar, knoppa manen är ju inte heller nödvändigt, men folk gör det ändå för att hästarna ska se bra ut! :) samma med förbygel, väl..? :crazy:
 
Det tycker jag är din ensak om du vill ha förbygeln eller inte.
Vissa knoppar manen för att det är snyggt, vissa rider med pessoa för att det är "inne", vissa rider med spö/sporrar för skojs skull även fast inget av detta behövs.

Så jag tycker att det är din ensak, du ska inte behöva fråga andra om det.

Lycka till!
 
Varför sätter man på hästen massa extra utrustning som inte behövs? :crazy:
 
Klart att du kan ha en förbygel på om du tycker att det är snyggt. Bättre att sätta på något onödigt som inte stör än att sätta på graman eller skarpare bätt för att det är 'coolt'.. :crazy:
 
Jag får också då och då sådana anfall.
Jag klär upp hästarna med allt möjligt, men efter ett tag brukar jag "glömma" att använda mer än nödvändigt.
Men kul har jag och hästarna när jag får mina anfall.
För den gamla hästen sträcker alltid lite extra på sej när hon får en massa "onödig" utrustning.
Sen leker hon och jag att vi är världsbäst.....
Så gamla tanter kan få till det ibland...
 
Jag tycker också förbygel är snyggt.
Och vid hoppning kan det ju faktiskt behövas, så ha det du:)
Jag har förbygel med martingal för martingalens skull, och för att det är snyggare än vanlig martingal ;)
 
nädå, jag klarar mig på mitt raka äppelbett! :D fy, jag tycker det är hemskt med okunnigt folk som sitter med pelham och graman å sågar. :cry: nä, så länge inte hästen tar skada tycker jag man kan hänga på så mycke man vill, men efter ett tag är de ju inte så snyggt längre.. :D :devil:
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
849
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
484
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp