Hejhallå123

Trådstartare
Hej,

Dottern vill skapa sitt eget märke och prova sätta det på ridbyxor. Vi vet inte ens var man börjar… fick tips om Alibaba men förstått att det är väldigt lätt att bli lurad där. Var kan hon börja leta för att få ridbyxorna tillverkade och sen steg 2 få till sitt eget märke på dom?
 
Just nu finns det vääääldigt många nya företag som säljer ridbyxor/tights. Kanske därför dottern fått idén? Så innan ni tänker på eventuella tillverkare (eller hur det nu funkar, jag kan inte så mkt om den branschen) så är nog steg 1 att ha en bra plan på vad som skulle göra dessa tillräckligt unika för att sticka ut bland alla märken i olika prisklasser som redan finns. Och sen kolla upp leverantörer som kan passa.

Om hon "bara" vill ha dom för privat bruk med eget märke så kolla upp företag som broderar/trycker text på kläder och utrustning och köp byxor som passar och lämna in där 😊
 
Håller med föregående. Ridbyxor är något av det absolut svåraste att sälja numera, marknaden är tokmättad och tittar man i rea-sektionen i vilken ridsportaffär som helst, både online och fysiskt kommer man hitta massor av ridbyxor. Risken är stor att man blir stående med ett lager som man inte kan sälja.
 
Hej,

Dottern vill skapa sitt eget märke och prova sätta det på ridbyxor. Vi vet inte ens var man börjar… fick tips om Alibaba men förstått att det är väldigt lätt att bli lurad där. Var kan hon börja leta för att få ridbyxorna tillverkade och sen steg 2 få till sitt eget märke på dom?


om dottern vill driva detta i företagsform är det lämpligt att börja med en marknadsundersökning som kartlägger om det finns något kundunderlag för att starta ett eget märke inom ridkläder. Isåfall bör man naturligtvis ha en såpass klar uppfattning om ridbyxorna att man vet vad som sticker ut och gör dem så annorlunda mot de mängder av olika märken som redan finns. Marknadsundersökningen är till för att se om potentiella kunder tycker det finns något behov av produkten. Sen bör man också göra någon slags kartläggning av kostnaderna för design, framtagning av prototyp och till sist tillverkning.

Som flera skrivit är marknaden mättad och det är nog troligt att det blir en förlustaffär i slutändan.
 
Håller med föregående. Ridbyxor är något av det absolut svåraste att sälja numera, marknaden är tokmättad och tittar man i rea-sektionen i vilken ridsportaffär som helst, både online och fysiskt kommer man hitta massor av ridbyxor. Risken är stor att man blir stående med ett lager som man inte kan sälja.
Läste det här och någon vecka senare såg jag att Hööks hade ett helt tält med bara ridbyxor till extremt bra pris nere på Falsterbo :D
Har inte alls reflekterat över det men analysen var uppenbarligen klockren.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
387
Senast: Badger
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 207
Senast: Acto
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp