Företagande m häst - skara

misan

Trådstartare
Jag kom in!!! Fick brevet idag, jag trodde det skulle ta mycket längre tid att få! Så nu undrar jag igen, är det en bra utbildning? Jag ska i så fall gå landsbygdsföretagande, nån som gjort det? Hur många är man per år/klass? Hur är det med bostäder? Jag ska såklart kolla upp det med skolan, men kul att höra lite från nån som gått/går där, eller som ska börja!
 
Jag fick oxå brev idag.. jag kom oxå in! :bump: :bump: MEN jag är inte helt säker på om jag ska gå eller inte.. Får ta och fundera på det ett par dagar!
 
Jag har inte heller bestämt mig än. Lite dumt att man ska svara innan man fått besked från VHS-utbildningarna... Vad ska du gå i så fall? Har du varit där nån gång? Jag tycker det skulle va kul att åka och titta på pres. dagen, men det är så himla långt... (bor i östersund) Fast bestämmer jag mig för att börja ska jag nog försöka åka dit då.
Jag skulle visst gå nån hästkurs veckan innan skolan börjar som komplettering, nån som vet vad den innehåller? Svårt att ringa skolan första maj =)
 
Välkomna till Skara!
Går själv djursjukvårdarutbildningen och stortrivs i den lilla men trevliga staden Skara.
Bostäder är inga problem alls. Studentrum eller lägenhet, egen stuga på någons gård, det mesta går att hitta till rimliga priser.
Grattis till er båda oavsett om ni väljer att tacka ja eller inte! :)
 
Jag är väldigt nyfiken på dessa utbildningar ni pratar om finns det nån hemsida med information? På min arbetsplats ska man börja säga upp folk och man är ju bland de sist anställda. Jag har alltid velat jobba som djursjukvårdare eller liknande.
 
Jag har aldrig varit i Skara så det är roligt att höra att nån trivs där, de jag känner som varit där säger bara att det är en liten skitstad ungefär...
Jag tycker det låter lite sådär at gå hästutbildning men inte ha några hästar där. Men men, det är väl teori man läser, fast om hästar. Vet du hur många de tar in på företagande? Många sökande?

Hemsida för företagande med häst finns också på www.bys.nu
 
Även om själva skolan inte har några egna hästar så är det mycket (relativt) praktiskt med hästar. De liksom min utbildning samarbetar med tex Uddetorpsskolan(hästgymnasium), ridskolorna runtom, Axevalla travbana, hästsjukhuset som ligger 100m från skolan osv. Det görs dessutom praktik.
Men visst det är en yrkesutbildning med många teorietiska ämnen.
Skara är en liten skitstad men en ganska trevlig sådan om jag får säga vad jag tycker. :)
 
Är det nån mer som ska på antagningsprov på måndag? fick papper idag om att jag ska vara där kl 9 på måndag morgon.. Skara som ligger så nära kalmar ;) får väl sova i bilen, för vart jag ska vet jag ju inte!! men kul om det är nån mer som ska dit :) (fast det är det ju oavsett ;) )
/tuslus
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
825
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp