Bukefalos 28 år!

Förhindra igensvullet blåöga?

Ainon

Trådstartare
Fick en rejäl smäll rätt över ögat. Nej inte från någon människa utan från en lite igenfrusen bildörr som jag slet upp :mad: Blev bara en litet sår på nedre okbågen men börjar svälla och bli missfärgat :arghh:
Finns det några trix för att minska den omedelbara estetiska skadan så mycket som möjligt?

Hur sminkar man bäst bort detta? Vill ju inte se misshandlad ut på jobbet :p
 
Fick en rejäl smäll rätt över ögat. Nej inte från någon människa utan från en lite igenfrusen bildörr som jag slet upp :mad: Blev bara en litet sår på nedre okbågen men börjar svälla och bli missfärgat :arghh:
Finns det några trix för att minska den omedelbara estetiska skadan så mycket som möjligt?

Hur sminkar man bäst bort detta? Vill ju inte se misshandlad ut på jobbet :p
Hiri.... hiriduidsalva.... Stavas antagligen inte så men borde funka om du säger det på apoteket
 
Fick en rejäl smäll rätt över ögat. Nej inte från någon människa utan från en lite igenfrusen bildörr som jag slet upp :mad: Blev bara en litet sår på nedre okbågen men börjar svälla och bli missfärgat :arghh:
Finns det några trix för att minska den omedelbara estetiska skadan så mycket som möjligt?

Hur sminkar man bäst bort detta? Vill ju inte se misshandlad ut på jobbet :p

För att minska svullnad (och blödning om det sker tillräckligt tidigt): kyl , kyl, kyl, kyl. Sminkningen lämnar jag till bättre vetande :D
 
För att minska svullnad (och blödning om det sker tillräckligt tidigt): kyl , kyl, kyl, kyl. Sminkningen lämnar jag till bättre vetande :D

Sitter med en påse is och har varit och köpt salvan Hirudoid, spännande att se hur man ser ut imorgon :nailbiting:
 
Fick en rejäl smäll rätt över ögat. Nej inte från någon människa utan från en lite igenfrusen bildörr som jag slet upp :mad: Blev bara en litet sår på nedre okbågen men börjar svälla och bli missfärgat :arghh:
Finns det några trix för att minska den omedelbara estetiska skadan så mycket som möjligt?

Hur sminkar man bäst bort detta? Vill ju inte se misshandlad ut på jobbet :p

Jag är en fena på att slå mig i sömnen. Jag får lätt blåmärken och har en tendens att vakna till hastigt och rycka till. Det leder tyvärr till att jag iaf någon gång(varannat år eller så) slår i ansiktet. Ingen höjdare i båten tex att slänga sig upp i sittande när man har tak 30 cm över skallen, liggande... ;)
Jag brukar ha på en muskel-gel med bla arnika i. Har även någon gång haft häst-arnika på i brist på annat.
Det tycker jag snabbt får bort blåmärken. Och inte ens jag med känslig hud får problem av det.

Sminka över är svårt. Det blir sällan naturligt.
Men bäst blir väl med ett bra underlag. Jag kör flytande foundation och puder. Just på blåmärket en bra highlighter a la Dior Skinflash eller liknande.
Men det täcker inte om det är riktigt illa.
Har man tur får man missfärgat där man skulle kunna ha ögonskugga och kan fejka en sån sminkning som cover.
 
Svullnaden beror på vätskeansamling och färgen på brustna blodådrar i området och måste direkt stävjas med kyla (titta på hur boxarna gör när de får smällar vid ögonen) annars får du den fina blågrönlila klockan som skvallrar.

Maskeringen gör du enklast med någon typ av täckkräm i din hudfärg, komplettera med lite puder i samma färgton så det matchar hud tonen på andra sidan.
 
Risken är väl att du ser ännu mer misshandlad ut med smink. Som om du har något att dölja ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp