Förklarar covid-smittade brittens deltagande: ”Mikroisolerad”

Brittiska Gareth Hughes tävlade – och fortsätter att tävla – trots att han testat positivt för covid-19.
Nu förklarar internationella ridsportsförbundet FEI varför man valt att inte ge britten några konsekvenser.
– Han befinner sig i mikroisolering, säger Mark Hart, medicinsk chef i FEI.
 
Ridsporten är ju individuell oavsett om det är dressyr, hoppning eller terräng, så isolering lär inte vara aktuellt under förutsättning att smittad ryttare håller det rekommenderade avstånd på 2 meter eller mer till medtävlande och funktionärer....
 
Ridsporten är ju individuell oavsett om det är dressyr, hoppning eller terräng, så isolering lär inte vara aktuellt under förutsättning att smittad ryttare håller det rekommenderade avstånd på 2 meter eller mer till medtävlande och funktionärer....
Fast rekommendationerna vid påvisad covid är väl ändå att stanna hemma - inte att vara ute bland folk men hålla avstånd?? För j*vligt, tycker i alla fall jag. Extremt egoistiskt och ansvarslöst.
 
Många konstiga resonemang (läs: mycket BS) här tycker jag. FEI, som inte är en person utan ett förbund, ger inga konsekvenser, men är besvikna på ett personligt plan? Hughes deltog vid prisutdelningen, men vill fortsätta göra allt rätt?

Varför måste FEI alltid vara så himla pinsamma 😬
 
Det finns inga restriktioner i Danmark när det gäller Corona. Det finns numera vaccin som skyddar mot bra mot allvarlig sjukdom. Det är dags att Corona normaliseras, vi kan inte fortsätta att stänga ner samhällen vid positiva test,
 
Personen stod på samma prispall som de andra den tävlade i laget.

Och... Corona är inte längre än samhällsfarlig sjukdom i något nordiskt land. En rekommendation att isolera sig är de facto bara en rekommendation, inte en order om isolation. Mycket stor skillnad mellan rekommendation och order.... Är väl i princip bara Idioter och folk med mindre vetande som inte vet skillnad på rekommendation och order... Precis som de Idioter som anser att en rekommendation om att beställa krabba på en restaurang är det samma som att man måste beställa krabba, fast alla andra rätter är likvärda...
 
Senast ändrad:
Det finns inga restriktioner i Danmark när det gäller Corona. Det finns numera vaccin som skyddar mot bra mot allvarlig sjukdom. Det är dags att Corona normaliseras, vi kan inte fortsätta att stänga ner samhällen vid positiva test,
Jag tycker det är dags att folk börjar stanna hemma när de är sjuka, var det inte en sak vi lärde oss under pandemin? Att Gareth Hughes håller sig hemma istället för att resa internationellt är för mig inte samma sak som att samhället stängs ner.
Edit: håller sig på hotellrummet istället för att tävla visst eftersom han enligt artikeln testat positivt först efter ankomst
 
Senast ändrad:
Jag tycker det är dags att folk börjar stanna hemma när de är sjuka, var det inte en sak vi lärde oss under pandemin? Att Gareth Hughes håller sig hemma istället för att resa internationellt är för mig inte samma sak som att samhället stängs ner.
Det tycker jag med. Och det är vell det som är sagt. Var hemma vid symptom.
 
Jag tycker det är dags att folk börjar stanna hemma när de är sjuka, var det inte en sak vi lärde oss under pandemin? Att Gareth Hughes håller sig hemma istället för att resa internationellt är för mig inte samma sak som att samhället stängs ner.
Edit: håller sig på hotellrummet istället för att tävla visst eftersom han enligt artikeln testat positivt först efter ankomst
Jag kan hålla med men det är då också dags att man skriver artiklar om att "Kalle tävlade trots att han var sjuk" inte "Kalle tävlade med Covid". Man försöker göra en grej just av det här med Coronaviruset istället för det helt rimliga som du tar upp.
 
Jag kan hålla med men det är då också dags att man skriver artiklar om att "Kalle tävlade trots att han var sjuk" inte "Kalle tävlade med Covid". Man försöker göra en grej just av det här med Coronaviruset istället för det helt rimliga som du tar upp.
Fast... det var en grej med Coronaviruset, en ganska stor grej. När det dyker upp något jämförbart kommer journalisterna nog skriva ut det med i rubrikerna.
 
Det är just det att det VAR en grej, det är inte en grej längre utan en helt normal sjukdom. Problemet är att medierna vill profitera på sensation istället för att hålla sig till relevant information.
Okej, jag ser det inte riktigt så, men då förstår jag att vi har lite olika utgångspunkter.
 
Jag tycker det är dags att folk börjar stanna hemma när de är sjuka, var det inte en sak vi lärde oss under pandemin? Att Gareth Hughes håller sig hemma istället för att resa internationellt är för mig inte samma sak som att samhället stängs ner.
Edit: håller sig på hotellrummet istället för att tävla visst eftersom han enligt artikeln testat positivt först efter ankomst
Ja har man symptom ska man givetvis inte tävla, men med tanke på att han testade negativt strax efter så hade han förmodligen inga symptom (hade han haft det hade det säkert slagits upp stort) . Gissningsvis tävlade en handfull till med sjukdomar typ förkylning som bara upptäckts med tester. Immunförsvaret klarar av mycket utan att vi blir sjuka.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det brittiska dressyrlaget ser ut att få behålla sitt VM-silver trots att Gareth Hughes tävlade med konstaterad covidsmitta...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Att den brittiska dressyryttaren Gareth Hughes tävlade i lagtävlingen i går trots att han testat positivt för covid har skapat rubriker...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp