Bukefalos 28 år!

Förlorad fingertopp

Givetvis!
Sk "förlust av kroppsdel" kan ge en hel del pengar!
Och även åldern spelar roll, är man yngre och yrkesverksam bedöms handikappet till större belopp.

Själv så är jag bedömd till 3% invaliditet, och det fick jag över 30.000:- för.
 
Min pappa klämde av en bit av sitt pekringer i en dörr för mååååånga år sedan, han fick ut de på försäkringen...rörde sig inte om enorma summor,men han fick dock en peng!
 
Det beror på vad du har för försäkring, OM du är försäkrad.
Summan beror på hur högt PBB du är försäkrad för.

Tjejer får högre ersättning än killar om det är estetiskt irriterande (tex synliga ärr).


OBS OBS OBS!!!
Dessutom, och detta är viktigt - något som alla borde kolla i sina privatolycksfallsförsäkringar.

Många försäkringsbolag har olika typer av olycksfallsförsäkringar och teckningen/villkoren kan variera på olika försäkringar inom samma bolag beroende på hur dyr den är vs.
Många bolag har ridsport som högrisksport och i vissa av de billigare försäkringarna så täcker inte försäkringen om olyckan skett i samband med utövande av hobby, även om man bara tagit in hästen från hagen.
 
Jag blev sparkad i huvudet, när jag var ute i hagen hos en häst.

Anmälde dagen efter till försäkringsbolaget och tog foton på såret, fick reda på att efter ett år så skulle jag söka läkare och ta foto av ärret.
Läkaren ska bara kolla hur ärret såg ut, och vill försäkringsbolaget ha uttalande från läkaren så skcikas det en rapport.

Jag skickade före och efter bilder till försäkringsbolaget, efter bilderna var inte så bra, så försäkringsbolaget betalade ern riktig fotograf att ta bilder.
Fick strax efter ut en ganska stor summa pengar!

Kan inte vara kul att förlora en del av sig själv! Men jag hoppas att du mår bra!

Prata med dit försäkringsbolag så hjälper de dig igenom processen!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Aftonbladets Natalie Demirian möter Therése Lindgren i ett samtal om: Den nedlagda Youtube-kanalen – och hur mycket pengar hon förlorar...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter Vid en fälttävlan på Irland i somras testades en häst positivt. Hästen reds av en kinesisk ryttare, som därmed diskvalificerades från...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På grund av otillåten behandling förlorade den danska dressyrryttaren Andreas Helgstrand bronsmedaljen från årets danska mästerskap. Nu...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp