förminska bilder

MinIan

Trådstartare
ja, förminska bilder i ps...:angel:
vet att det går att förminska på "bildstorlek" finns det nått annat sätt?
så det går fortare/lättare för mig som inte är så bra på ps :p
 
Sv: förminska bilder

är det lättare det alltså?
tar man inte bort en del av bilden då? fr man vill ju ha kvar allt i bilden men samtidigt vill att den ska bli mindre i storlek för att kunna skickas snabbare via mail..
eller hur menar du?
 
Sv: förminska bilder

Du kan testa att använda dig av:
File > Save for web.
Där kan du ställa in Quality. Sämre bild-kvalitet ger snabbare bildöverföring, vilket verkar vara det du är ute efter. Om jag inte missuppfattat :)
 
Senast ändrad:
Sv: förminska bilder

Nä, jag minskar genom att öppna bilden i Paint, gå in på Bild -> Ändra storlek/snedställ, sedan väljer du hur många procent du vill minska bilden med. Tex 50/50 om du vill ha bilden hälften så stor. Sedan spara som eller bara spara.
 
Sv: förminska bilder

jag är ute efter allt som gör att bilder blir mindre, går att skicka fortare, och tar mindre plats på datan, så alla tips är bra.. kan testa det, tack :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
279
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
310
Senast: Törnrosa
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 000
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp