Bukefalos 28 år!

förmodligen en dum fråga...

S

slayer

Min häst, vbl, lägger sig ner i boxen så fort hon kommit in och käkat i sig sitt foder. Sen nanar hon, liggandes. Mina andra hästar har alltid stått upp och sovit. Hur gör era små monster :love: ?


:idea:
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

Min häst ligger ner och sover på morgonkvisten, typ vid 6 på morgonen. Ibland ligger hon o nanar om man kommer och ska ta ut dem riktigt tidigt :love:

Vet inte om hon ligger ner och sover fler gånger per natt, men på morgonen gör hon det som sagt.. :)
Det är alltid "liggmärken" i halmen och hon har alltid skit på högra låret när man ska borsta henne efter en natt inne ;)
Hon bäddar liksom. Hon bajsar och kraffsar till halm längs innerväggen på boxen sen ligger hon på det :D Varmt o gott :p
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

Båda mina ligger någon gång under natten för de har alltid spån på sig. När jag släppte ut shettisen härom dagen hade hon t. o. m. spån ända in i öronen...:D
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

Nästan alla mina ligger ner. Alltid massa spån överallt.

En av dem har som vana att kasta sig omkull då han kommer in o rulla sig. Resa sig upp o ta mat i krubban o ner o rulla igen. Sker ett flertal gånger innan herrn är nöjd :D
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

min häst rullar sig ALLTID när man släpper in henne i boxen när man ridit..spelar ingen roll om hon är duschad eller inte :) haha:p

jag har aldrig sett henne ligga ner och sova men jag antar att hon gör det för även min häst har smuts på sig och halm i hela svansen och manen, samt "liggmärken" i boxen..:bump:
 
Sv: förmodligen en dum fråga...

alla tre ligger ner nån gång, men lillkillen är värst, fast på skimmeln ser det värst ut:eek: shettisen fastnar inget på, det är bara lite halm i man och svans som avsl¨öjar henne
 

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
889
Senast: Fibusen
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
314
Senast: sweep
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
864
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp