Försäkring som täcker hundkaos?

Thelma

Trådstartare
OK, jag erkänner att jag är desperat! ;)

MEN finns det möjligtvis någon som hört talas om att ens hem/bil/drulleförsäkring täcker hundens röjningar?? :crazy:

Nu jobbar vi på problemet, med lydnad och stimulansövningar, men unghunden tycks ha kommit in i trotsåldern och har slitit sönder inredningen i bilen + börjat slita bort tapeter och gnagt på gipsväggarna hemma i köket. (Hon lämnas inte ensam mer än max 1 h och då tillsammans med den andra hunden) (+ att vi ska testa med bur)

*griper efter halmstrån* :angel:
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Grattis. Det känns nästan som undantag att man inte får halva hemmet sönderbitet när man har Labrador. Nästan något uppfödarna borde upplysa folk när de skaffar sig sin rara lilla söta barnhund :devil:
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Jag gråter blod och sliter mitt hår... ;) Fatta att hon har slitit sönder inredningen i bilen.. en bil som inte är mer än 4 år.. :cry: Värdeminskingen vågar jag inte ens tänka på.. Vi lever ju nu på reducerad inkomst eftersom sambon är pappaledig och vi har INTE råd med detta....

Faktum är att jag inte rekommenderar labrador till barnfamiljer som önskar en "kompis".

MEN tack och lov har de sina kvalitéer också. Hon är hemskt go, även om hon är monstruöst stor. :crazy:
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Vad jag vet så fick min kompis inte ut något. Men jag vet heller inte om hon försökte få nått på försäkringen (sönderbiten bil). Men ring och kolla med försäkringsbolaget. Det beror nog på om ni har "drulle" med eller inte. Det är nog bara de som kan ge rätt svar när det gäller djur.

Jag har haft tur med min yngre. Hon har bara bitit sönder min mobil, mitt leg och diverse lösa saker. En gång 2 ölburkar och sprutat ut allt på golvet tillsammans med 1 rulle toalettpapper. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Inget värde, men nog så jobbigt att städa. Dagen innan jag flyttade ur från mitt rum...

En annan gång så hade hon öppnat underskåpet till handfatet och bitit sönder alla krämer, 1 pkt bindor, schampo, dushcream, nagellack ja ALLT låg söndertuggat i hela rummet, jag hade rätt så mycket där. Parfymflaskorna var bara korken söderbiten på iaf.

Den andra har ätit sig igenom väggarna osv osv.
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Ursh, lider med er :(

Men skaffa en bur till bilen så slipper du iallafall ett problem.
Plus att hunden ofta känner sig tryggare ( och ÄR, säkerhetsmässigt) om den har en bur att ligga i.

Annars har jag tyvärr inget svar att ge dig.
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

*hihi* Grattis och välkommen in i labradorklubben!! :angel:

Min labbe käkade upp en vägg, en säng, lite andra möbler, alla barnleksaker som fanns att tillgå och ja lite till... Typ allt som va i vägen... :crazy:

När min weimaraner skulle börja lämnas vande jag henne vid bur, så hon lever X antal timmar om dagen i bur, pga att värdet på sönedrbitna saker uppgick till X antal kronor. Dessutom har hon lärt sig att öppna dörrar och fönster och spatserar gärna ut.

Mitt tips, munkorg eller bur...

Antar nämligen att din hund är som min, exemplarisk ensamhetstränad, aktiverad så att de flesta andra hundar hade stupat och blir bara lämnad korta stunder.

Min hund är lugn i bur, så jag kör med det nu, uppfödaren till min påstår att morsan satt i bur tills hon var 2 år, sen kunde de ta bort den.

//E
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Det sägs förresten att en bra brukshund ska ha ätit upp saker för minst 30'000, det berättade klubbens rottisuppfödare för mig när jag hittade min bil i smulor...

//E
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

ha ha, då är mina inga riktiga brukshundar..

nej, men jag personligen skulle ALDRIG ha hund utan bur i bilen,
speciellt inte större hundar, dels för att de trivs bätte, dels för säkerheten.
Sedan slipper man hundar som är överallt i bilen och smutsar ner,, :smirk:
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Tja har du If så ersätter ju de folk som glömmer stänga bagageluckor och tappar bort sina förlovningsringar i murbruk (enl reklamen) :D annars är jag rädd för att det nog är rätt kört.
Tror man förväntas ha lite kol när man köper en bäver, förlåt - labrador.
Gamle hunden var korsad med labbe och hade en förkärlek för hockeypuckar, ridhjälmar, allt av läder i sadelkammaren samt säkerhetsbälten :D
Glömde bort lillebrors tennisskor - 6 par åt han upp på mindre än två månader, lillebror var inte glad.
Sista paret hade han gömt i sin stängda träningsväska i garderoben i sitt rum. Hundskrället lyckades få upp rumsdörr + garderob och tuggade sig igenom väskan in till skorna :rofl:
Säga vad man vill om labbar, de är hängivna de uppgifter de tar på sig. :devil:

Apo
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

ett annat påståedne vi rottis ägare brukar slänga ur oss är, att man får räkna med att en rottis äter upp ilfall EN soffa under sin uppväxt.(det stämmer faktiskt på alla rottisar jag känner - och jag känner en hel del.)
Min rottis har varit väldigt bra, han har bara ätit upp en helsontuboch ett par stearinljus som yttepyttevalp så jag trodde faran var över när han var lite drygt året. Att han var ett undantag som bekräftade reglen. Att han inte skulle följa sin far och mors fotspår.
En gång när jag kom hem kom han och mötte mig i hallen med resterna av en soffkudde i munnen. Soffan var slaktad...
Sen dess har han inte tuggat sönder nåt.
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

jag säger det, denna uppfödare talade av egen erfarenhet... En soffa kan gå på åtskilliga tusenlappar så, grattis till brukshunden!!!!

//E
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Den hunden som ätit upp mycket och dyra saker är bättre arbetshund än fjollan som bara ätit lite lösa saker ;)
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Hallå alla härdade!
Jag tycker ju att jag borde ha vant mig vid det här laget.... men men... Jag VET ju nu att detta är något som bara ingår i labradorens uppväxt.
Just nu avlöser bekymren sig.. jag väntar barn nr 2 (kosta peng), unghunden har varit hos veterinär för urinvägsinflammation (kosta PENGPENG) Jag har gjort en urusel affär och måste punga ut med PENGPENGPENG... räntorna på huslånet ska betalas (Stor PENG)+ att jag börjar ana att min äldre tik har ont i lederna IGEN.. kosta PENGPENGPENGPENGPENG... (+tårar och oro)

Mitt i denna oro, så förstör hon egendom!! Jag får faktiskt blunda och räkna till 100, annars stryper jag henne med mina bara händer & det vore ju konstig beteende hos matte.

Tanken har slagit mig att jag själv förvärrar hennes beteende genom min oro, därför fokuserar jag just nu på att vara "normal" och kelig mot henne.
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

mmm jag har känt lite samma sak här. Inte att det ä rnågon hund som förstör, utan att det bara snurrar i skallen på den yngre hunden och just nu känns det totalt hoppöst. Det går som mer bakåt än frammåt. Men *hipp hipp* Hon har faktiskt lugnat sig mot folk. Först trodde jag att det var en tillfällighet, men nu har vi passerat ännu mer folk utan att jag varit tvungen att säga nej eller fot. Hon har bara passerat de precis så där lugnt och avslappnat som jag skrev om här på Buke för länge sedan :) Så jag får ta tillvara på dessa glimtar mitt i allt elände och hoppas att hon också blir stor nån dag. Nåja. stor är hon, men inte i huvudet...
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

En äkta labrador ser inte en bur/grind som ett hinder. Den är sönder (av någon mystisk anledning (TUGGTUGG/MURBRÄCKA 33kgs labrador"valp") och nu satt hon i bilens bagageutrymme medan vi red en timme

Just att hon lyckats ha sönder en "säker" bur får mig att undra hur det egentligen ligger till med trafiksäkerheten på dessa produkter.
 
Sv: Försäkring som täcker hundkaos?

Ingen brukshund men vår strävhåriga vorsteh torde bli en sjujäkla fågelhund om man ska gå efter vad han tuggat i sig...
Men han är lite bättre numera, jag har faktiskt lämnat honom i ca 20 minuter utan att han ätit sig ut ur kåken. Bilen låter han faktiskt bli, trivs att ligga där!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund. Köpte Hiiri för nästan exakt ett år sedan då hon var 7 månader gammal. Bodde då i ett hus på landet samman med några...
2
Svar
32
· Visningar
3 778
Senast: LiZH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp