Försäkring

Jag har 1800:- i fast självrisk, 25 % rörlig.
Prada 95:- per månad
Paisley 90:- per månad
Kantarell 83:- per månad
 
Angående pris (Folksam), så började priset på under 800:- vid tecknandet och tickade/tickar sedan stadigt uppåt årligen för båda mina (huskatter, kastrerade, innekatter).
Katt 1 försäkringspremie (försäkrad sedan 2014, 4 års ålder, till nu i november 2022 då han fick somna in) kostade över 1800:- när jag betalade senast, i somras.
Katt 2 premie (försäkrad sedan 2016, ca ett års ålder enligt veterinärens bedömning då - födelsedatum är oklart i hennes fall så vi utgår från det..) kostade 1030:- senast, men ska betalas i början av nästa år så räknar med att den går upp en del (årlig höjning + rabatten för att jag haft flera katter försvinner).

Självriskperiod: 1 per kalenderår.
Självrisk: 1800:- + 25% av resterande.
Tillägg för FORL/TR: Nej.
Livförsäkring: Nej.
 
Megaras försäkring i Svedea (inte Svealand) kostar 4732 kr/år (383/månaden). 2000 självrisk och 85% av övriga kostnader. FORL/TR + rehab, 60,000 vetvård. Folksam kommer kosta ca 2700 kr/år. 60,000 vetvård Inklusive TR och rehab. 75% av övriga kostnader täcks.

Jag säger bara, brun huskatt.
 
Minnies uppfödare har haft Agria, som mig i alla år. Men när FORL och annat dök upp, bytte hon till IF och har aldrig ångrat sig, bra pris och inget krångel.

Så jag har också IF, på Minnie.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt verkar tyvärr inte komma hem igen och den som är kvar hemma är väldigt ledsen och letar efter honom överallt Tankarna har...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: caradan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 320
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 794
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
2 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp