Försäkring

Kalinka

Trådstartare
Vi ska antagligen skaffa valp och jag funderar på det här med försäkringar...
Vart är det "förmånligast" att ha den försäkrad? Vet inte heller vilka försäkringsformer det finns riktigt. Hunden i fråga är en schäfer. Känns som veterinärdelen är viktigare än liv.
 
Veterinärvården är helt klart det viktigaste, men jag skulle inte vilja vara utan livdelen heller. Det är min försäkring för att ha råd att köpa mig en ny hund om den hund jag redan har mot förmodan dör.
Tävlings-, avels och tjänstehundar bör man definitivt hålla livförsäkrade då de är dyra att ersätta.
 
veterinärdelen är klart viktigast! jag har inte mina hundar livförsäkrade eftersom jag fått den ena gratis och den andra mycket billigt. och dör den ena har jag ju kvar den andra. men hade jag bara haft en hund och dessutom betalt fullpris för den skulle jag aldrig tveka att livförsäkra den. ang val av bolag skulle jag ringa runt och fråga. just schäfer räknas som en "sjuk" ras och prisskillnaderna kan vara stora. jag har min försäkrad i folksam, och jag har för mig att hon kostar ca 130 kr/mån i liv, medan labben bara kostar runt 80.
 
vår lilla lilla rottis är försäkrad i Folksam,
om jag inte mins fel så ligger det på 2400 om året 200i månaden.
Finns säkert billigare men dom e oftast sämre nu har vi oxå extra försäkring som täker operationer upp till 30000
och det är alltid skönt att man kan diräkt reglera när som, så slipper man lägga ut några stora summor pengar.

MVH jimmi :)
 
Suck, jag får väl helt enkelt sätta mig att ringa runt :crazy: inte för att jag har lust men....Försäkring är absolut nödvändigt!
Undrar om folksam är lika förmånliga i hund som häst????
 
I våra fall har dom varit det :)

Ganska så billiga, bra att ha kontakt med och snabba på att betala vid sjukdomar etc..
 
Folksam har varit mycket snälla mot mig... Jag valde att försäkra unghunden där utan att ens kolla med andra bolag eftersom att de varit så smidiga förrut. Kostar nånstans kring 1300:- per år och då är det liv 9000:- och veterinär 30.000:-
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 845
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 264
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 472
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
513
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp