försäkring?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lydia

Trådstartare
Vad har ni för försäkringar för era barn? Bolag osv? Vad kostar den försäkringen?

Det är dags att skaffa försäkring för lilla Hanna nu.
 
Sv: försäkring?

Vi har TryggHansas barnförsäkring (det var tidigare Holmia barnförsäkring). För 10 år sedan när vi tecknade den så ansågs den vara bäst på marknaden iaf. Vi har inte behövt utnyttja försäkringen speciellt ofta, men vi fick pengar utan problem när ena barnet opererades på sjukhus.

Här kan du jämföra de olika bolagen

Länk till konsumenternas försäkringsbyrå.
 
Senast ändrad:
Sv: försäkring?

Jag har TryggHansa tidigare Holmia till båda mina barn samt även Ace som försäkrar alla familjens barn ( i mitt fall 2) för 99:- per månad.

Jag gjorde missen att inte ha Miranda försäkrad vilket jag nu ångrar bittert, så ta en så snart du kan, händer det något så är det inte kul att stå där utan. Jag hade brevet låg hemma ifyllt utan att skicka in det i flera månader.

TryggHansa ville nu inte försäkra Miranda fullt ut eftersom hon är skadad och under behandling fortfarande, Ace däremot krävde ingen information alls.

Kolla villkor noga eftersom det skiljer en del vad de täcker. Vissa tar inte extremsporter där en del försäkringsbolag även innefattar ridsport. Det jag tyckte var bra med Holmia när jag tog den var att den täckte allt, oavsett vad barnet gjorde sportmässigt. Inte heller hade den några förbehåll om säkerhetsutrustning ifall nu olyckan skulla vara framme och man råkar rida utan säkerhetsväst t.ex.
 
Sv: försäkring?

Jag har IF och betalar 130kr/månad tror jag. tog det för att den verkade bra och för att alla djuren är försäkrade där :smirk:
 
Sv: försäkring?

Har holmia och har sluppit utnyttja den så det har funkat bra.
Ett gott råd till alla gravida - försäkra redan under graviditeten, problembäbisar är svåra att försäkra.
 
Sv: försäkring?

Har Elin 7 år försäkrad i Folksam, och har varit det sen hon var nyfödd, betalar 102 kr i månaden.
 
Sv: försäkring?

Vi har Länsförsärkingar - den kostar ca 800 kr/år.
 
Sv: försäkring?

Vi har trygg-hansa. Jag jämförde t-h och länsförsäkringar och kom fram till att t-h var den mest fördelaktiga på det mesta. Den var dessutom billigare och gav ut mer ifall något skulle hända :confused: Tips! :idea: Ring trygg-hansa och be dem skicka ut papper, då kommer en oberoende person som jobbar med alla bolag att ringa dig och berätta om dem alla. Det hände oss och var jättebra! (Dessutom är länsförsäkringar superpetiga ifall du skulle skriva i nåt på ansökan som inte riktigt faller dem i smaken...)
 
Sv: försäkring?

Försäkring :confused:

Försäkrar folk sina barn? Mot vaddå? De skadas väl inte mindre eller får sämre vård annars?

Jag betalar skatt istället :o

Tim
(som helt har missat försäkringsmöjligheten överhuvudtaget)
 
Sv: försäkring?

Man får om inte annat ersättning från försäkringen som förälder om man t.ex. behöver bo på sjukhus med sitt sjuka barn. Plus att barnet får ersättning om det drabbas av en skada eller sjukdom som ger det nedsatt arbetsförmåga, fula ärr osv.

Försäkringen täcker dessutom även sedan barnet blivit stort,över 18 år. Mamma tecknade en barnförsäkring för min syster när hon var liten och den har de haft användning för. Inte minst nu när hon som 25-åring ska opereras för diskbråck. Hennes barnförsäkring gäller fortfarande och när man gått sjukskriven så länge är varje krona viktig.

Astrid är försäkrad hos LRF, även för dolda fel (heter nog medfödda sjukdomar hos barn?) och det kostar 900:- om året.
 
Sv: försäkring?

Som jag skrev ångrar jag bittert att jag inte försäkrade Miranda i tid. Då hade vi fått ersättning för de dygn vi låg inne (3 veckor), för förlorad arbetsinkomst, för sveda och värk, lyte och men, hennes kläder som klipptes sönder, bilresor fram och tillbaka till Uppsala som pappan gjorde när vi låg inne osv.

Med Viktor tog jag en fosterföräkring redan när han låg i magen, denna ersatte tom för de dygn vi låg på bb.

Vården är den samma och skadorna blir inte mindre, men i Mirandas fall hade hon kunnat få rejäl ersättning för diverse omkostnader och även ersättning för framtida ärr. Nu får hon inget sådant utan allt som har med brännskadan att göra är undantaget.

Det är lite olika vad försäkringarna innehåller, sjukdom och eller olycksfall, men vissa av dem ger ett efterlevandeskydd till barnen om deras föräldrar dör innan de är myndiga också.

Jag råder ingen att göra den missen jag gjorde med att ha kuvertet liggande hemma utan att skicka iväg det.
 
Sv: försäkring?

Har haft trygg hansa hela tiden 8 år nu, men aldrig behövt använda försäkringen. (peppar,peppar.)

Betalar 101 kr i månaden
 
Sv: försäkring?

Aha :idea: Vad trevligt att man som barnlös kan bidra med något.

Slutade min anställning på ett av de största bolagen för ca ett år sedan.
Alla bolag har sin nisch. Holmia var nischade på barnförsäkringar, när de sedan gick ihop med Trygg Hansa så behöll TH nischningen på barnförsäkringar.

Trygg Hansa har idag marknadens bästa barnförsäkring ur alla perspektiv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
240
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
7 244
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 869
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 298
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp