Försäkringsärende - olycka

Hippocampus

Trådstartare
I söndags var jag med om en ridolycka som kunde ha slutat med 2 avlidna men som tur var gjorde det inte det. Hästen räddade våra liv och iomed olyckan så blev utrustningen lite skadad. Försäkringsbolag är inkopplat.

Jag undrar om någon varit med om en olycka där sadeln har blivit skadad eller där man trodde den var skadad men den inte var det Hur hanterade ert försäkringsbolag det? Jag har fått tabeller osv att fylla i och även att sadeln skulle till en sadelmakare för kontroll. Jag var där idag och hon vågade inte säga att bommen var hel, hon tyckte att det fanns saker som visade på att den är skadad men kunde inte veta förrän man öppnade sadeln.

Har era försäkringsbolag då krävt att sadeln ska öppnas? Eller har de betalt ut en ny sadel? Berätta allt!

Självklart skickar jag in intyget osv till f-bolaget men nyfiken på hur det gått för er.
Tack!
 
Jag kunde själv konstatera att min bom hade gått av, så min sadel gick raka vägen till England där den tillverkats efter ett ok från försäkringsbolaget.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp