Försäkringsbolag

Masse

Trådstartare
Alltså kan bli annat än tokig i alla fall på vissa av dom.
Jag sålde en häst som jag strax innan försäljningen höjde livvärdet på. Denna hästen hade jag av ren försiktighet inför försäljningen tagit bort ett röntgenfynd på med egna pengar. Hästen har aldrig haft någon som helst känning av det.
Operationen är i juni, försäkringen höjs och hästen säljs i oktober. Hästen får reservation för operationen när det gäller det höjda livvärdet.
Så långt är det ju inget konstigt alls eller hur?
Då kommer konstigheterna jag kontaktar bolaget tre gånger för att fråga när reservationen kan hävas och vad som behövs. Jag får prata med tre olika handläggare.
Nummer 1 säger att det är ifrån operationsdatumet + någon veckas konvalescens d v s i januari
Nummer 2 säger att det ifrån operationsdatumet d v s i december strax innan jul.
Bägge dessa säger också att bara behövs ett enkelt veterinärintyg där man tittar på hur hästen rör det opererade benet och gör ett böjprov.
Nummer 3 säger däremot att det ska räknas ifrån det senaste veterinärintyget d v s det som gjordes i samband med höjningen och sex månader framåt + att det krävs klinikbesiktning och röntgen för att häva det. Vilket då blir först i mitten av april.
Jag har nu begärt att få en förklaring av chefen på hur man kan få tre olika svar på samma fråga rörande samma häst.
Kan jag säga att jag kommer att byta bolag så fort det bara går.
 
Äras den som äras bör!
Försäkringsbolaget har erkänt att det har begåtts fel. Det är egentligen den sista tiden som följer deras regler med besiktning i april.
Men man har gett ut felaktiga besked och därför så godtar man nu istället den 1/1 som var det första man lämnade ut.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 968
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Jag har läst, följt, försökt stötta och vara där för andra här på buke som skrivit om sina problem. Tänkte aldrig att jag en dag...
Svar
9
· Visningar
2 844
Senast: Milene
·
C
Hästvård Har en fd travare, 16 år gammal. Som jag fick åka med till klinik, då han var konstig o rida. Visa ingen hälta m.m.. Men tog i...
2
Svar
39
· Visningar
4 038
Senast: CrazyGirl
·
K
Hästvård Hej! När jag kom till stallet lite senare ikväll, så säger dom andra hästägarna att min ena häst har varit jätte konstig o stall ägaren...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp