Försäkringskostnad mm

P

Patrioten

jag undrar om försäkringar nu om man funderar på häst? vilka är bra? täcker dom allt? vad kostar det? månadskostnad?
låter det här realistiskt i månaden och skoningen är uppdelad på hälften eftersom man inte skor varje månad.det är även räknat på stor häst. (jag bor i växjö,småland)
stallhyra 600 kr
skoning 250 kr
hö 450 kr
kraft 260 kr
träning 280 kr (jättebra tränareen lektion/veckan,70 kr st.
försäkring 200 kr :confused:
 
Vad försäkringen kommer att kosta beror på vilket bolag du väljer, vilken försäkringsform och hur högt du sätter livvärde och veterinärvård.

Min kostar ganska precis 200kr/mån och då har jag en connemara, A1-liv 35000kr och dubbel veterinärvård (60.000kr).

Det där är nästan vad jag skulle kalla en glädjekalkyl :crazy:
 
Jag är inte så bra på det här med försäkringar, men som Lil-Sis sa så beror det nog på vilket bolag du väljer osv. Men det bästa är väl om du kontaktar försäkringsbolagen för en offert så får du ju veta ganska exakt vad det kommer att kosta.
När det gäller resten av din kalkyl så stämmer nog 600.- för stallhyran ganska bra. Jag bor också i Växjö så man har ju lite koll! :)
Hovslagarna härikring brukar ta minst 600.- för en skoning.
Har du räknat med strö? Anläggningskort? Man kan också räkna med att lägga ett par hundra i månaden på "övrigt". Om något går sönder, hästen behöver något nytt, klippning så här på hösten osv.
Din tränare var däremot billig! Om du rider privatlektion alltså...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Efter att ha läst tråden "Vad kostar er häst" så insåg jag att min häst ligger bland dem som är klart dyrast i drift... :crazy: Visst...
2
Svar
22
· Visningar
2 822
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp