Bukefalos 28 år!

Spartips önskas!

Sv: Spartips önskas!

Hästhö har annan önskvärd sammansättning än hö till andra djurslag. Det som dessutom är idealiska värden för det ena djurslaget är ofta ok för andra men inte ideala. Förstår dock vad du är ute efter. Jämförbart är väl priset för 1kg hö som man köper i affären till smådjur. (25-30kr för 1kg!!!!)
 
Sv: Spartips önskas!

Angående havre och hästar som blir lite knäppa av det så finns det en ny sorts havre. Matildahavre tror jag den heter. Skall vara framtagen just för hästars behov.
 
Sv: Spartips önskas!

Jag lägger också runt 4-5000 i månaden på min kuse, vet hur det är och lider med dig. Om jag vore du skulle jag se över kraftfodret som andra föreslagit, tycker personligen att färdigprodukter är dyra men de kanska lönar sig i längden, jag har inte erfarenhet av färdigfoder.

Kanske också försöka med annat strö, tex halm eller papper som borde bli billigare. Kanske bädd med papper eller halm på?

I övrigt sitter jag i samma situaion som du - vad ska man dra ner på.....

Tillskotten förstår jag att du vill ge, de kan vara den där sista satsade hundringen på att hästen funkar, och då är den ju värd det tycker jag också.
 

Liknande trådar

Ridning Jag skulle vilja veta vad ni har för åsikter om det igångsättningsprogram som jag fick av veterinären nu efter att min häst...
Svar
12
· Visningar
5 660
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp