försäljningstall

W

wierd_chick

ja har börkjat fundera på att det hade varit skoj med ett försäljningsstall... där man köper in hästar från tex tyskland holland irland mm å rider till å säljer vidare.. vad för någon slags utbildning mm behövs för det? eller är det bara å tuta å köra? :)
 
Misstänker att Hippologutbildningen det är du söker. Utbilda dig till ex stallchef. För det är stallchefen på tex en ridskola som driver verksamheten. Möjligen beridare, men jag tror med på stallchef utbildning.

Kolla men Strömsholm och Flyinge där dessa utbildningar finns.
 
Hej!
Om du driver ett eget stall (och därmed är din egen arbetsgivare) så finns det ju ingen mer än du själv som bestämmer vad för utbildning du kräver.
Har du goda hästkunskaper osv kanske du klarar dig helt på det. Annars vore väl hippologen eller kanske "Företagande med häst" i Skara (?) en bra utbildning.
Tänk dock på att ju bättre utbildning/kunskap - desto bättre förtroende får de som anlitar dig på ett eller annat sätt för dig.
Ofta brukar väl hemkommunen också kunna hjälpa personer som vill starta egna företag. Kontakta dem och kolla mer.
Lycka till med dina planer!
 

Liknande trådar

Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
991
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
621
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
927
Senast: Oknytt
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp