Förskola och egen verksamhet

Ann

Trådstartare
Har egen verksamhet jordbruk/djurhållning. Ett barn på förskola (25h) och två små hemma. Nu önskar jag ha utökad tid på "dagis" för att hinna med hemma också. Barnet går mellan 9-14 alla dagar och vi har 2 mil enkel resa till dagis. En stor del av dagen går till i och urpackning av barn och resor. Vill tillägga att hon gillar dagis och kompisarna där.
Har någon egenföretagare erfarenhet? Min tanke är att ta ut 25 h föräldrapenning och sedan resten i arbete på den egna verksamheten.
 
Sv: Förskola och egen verksamhet

Om jag fattat saken rätt så får du ha barnet på dagis under den tid du arbetar. Om arbetet till viss del (eller till 100%) utförs hemma har inte med saken att göra.
 
Sv: Förskola och egen verksamhet

Ja, det låter helt klart rimligt. Jag har ringt idag och de skulle återkomma. Min tanke är att ta ut max 25h hos FK/v för den tid barnet har rätt till och lägga den på småsyskonen och resterande tid på gården, bokf etc. Då blir vi mer flexibla och kan vara ledig heldagar tillsammans mot som det är nu med timmarna varje dag.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 229
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 871
Senast: Trott
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 735
Senast: Enya
·
Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
5 893
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp