Förslag angående Snacksidan

Mammas

Trådstartare
Jag har funderat över en sak. På Snacksidan kan man ju som på många andra chattsidor lägga in kommandot "/me" i inlägget, som då ändrar färgen till rött samt lägger in användarnamnet först i inlägget efter en stjärna. Så när jag skriver "/me käkar glass" postas "* Mammas käkar glass". På de flesta andra sidor försvinner då användarnamnet innan och ersätts av det röda. Så här:

[21:47] * Mammas testar

Jämfört med hur det annars ser ut:
[21:45] Kattsak midjebälte? dt lät spännande
[21:44] MimiFly Åh...det skulle verkligen vara något för mig! Undrar om man kanske kan få hjälp med finansiering på något sätt? *funderar*

Här på Buke blir det så här:
[21:47] Mammas * Mammas testar

Finns det möjlighet att fixa det så att det blå användarnamnet försvinner vid användning av det kommandot? Annars försvinner lite nyttan med den funktionen i mitt tycke. :)


Sedan till fråga två: Det finns ingen triangel på chatten. När det har blivit trafs och påhopp, som om jag läst dem i någon tråd skulle ha trianglat på studs har det inte funnits möjlighet att triangla. Jag har då istället valt att PMa lizan och ullo (då de är moderatorer på Snack, vilket jag anser att Snacksidan bör ligga under. Eller har jag fel i det?) som har kunnat komma för att städa. Men det blir ju krångligare att "triangla" utan triangel. Sedan kanske det inte går att ha en triangel per inlägg, men en som sitter på Snack. Då kan ju den som ansvarar och tar emot rapporten se vilken tidpunkt triangeln skickats och på så sätt kunna kolla vilket/vilka inlägg det gäller.

Jag skulle uppskatta det i vilket fall.
 
Sv: Förslag angående Snacksidan

Alla moderatorer kan modda Snacksidan (även om det bara är på Snackforumen som den finns inklippt). Så när jag kommer in där så är det redan sanerat och klart vanligtvis.

Övrigt vet jag inte om det är möjligt med nuvarande forummotor och chatklient?
 
Sv: Förslag angående Snacksidan

Men ska jag då PMa alla moderatorer? Eller finns där några som är mer ansvariga än andra? En triangel vore ändå trevligt tycker jag. :)

Nej, det kan nog bara Gunnar svara på.

(Ligger förresten detta under rätt prefix, det är ju ett förslag som kanske passat bättre under "Nytt"? Eller är det för trådar om nya funktioner som redan finns?)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp