Försök sitta upp på den här bjässen

(Metro)
Hur shirehästen Tinas ägare i amerikanska delstaten Tennessee gör när de sitter upp på sin häst är ett mysterium. Tina mäter nämligen redan cirka 2 meter i mankhöjd. Och mer lär det bli eftersom den 3-åriga hästen ännu inte slutat växa. Målet är att slå världsrekordet, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

http://www.metro.se/se/article/2007/07/19/08/3611-45/index.xml
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Jösses! Den skulle ja inte ens vilja försöka ta mig upp på... ;) Fin var hon iallafall! :love:
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Jag tycker inte hon ser frisk ut i kroppen...
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Och vad baserar du det på?
Hästen står i en lite udda vinkel, och dessutom är det en väldigt unghäst, och unghästar kan som vi vet se lite lustiga ut i kroppen när de växer.
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Jag baserar det på egen erfarenhet och det var ett snabbt intryck av en bild:) Det första jag känner när jag ser den är "inte som den ska".

Jag VET att unghästar växer ojämt, men de brukar se friska ut...


/Migo
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Ok.
Jag fick helt enkelt inte samma intryck/känsla som du första gången :).
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

inte bara jag då som tycker den ser konstig ut ser inte hälsosam ut alls :crazy: hovarna å kroppen ser inte bra ut..
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Håller med.. Hovarna och benen är alldeles för små för att det ska se bra ut..
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Fast hästen står ju i en vääääldigt konstig vinkel! :crazy:
Det ser ju nästan ut som att någon har "fixat" med bilden.

Jag såg en annan bild på hästen ifråga (nånstans på internet) och där såg den frisk ut iaf.
Fast jag kan hålla med om att frambenen ser väldigt små ut på bilden (och hovarna)..

Jag kan inte redigt sätta fingret på VAD som inte stämmer med bilden. Frisk tycker jag nog den ser ut, men det är något som är.. konstigt...
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Åh jösses! Tänk att bli trampad eller om hästen drar iväg när man leder :eek:
 
Sv: Försök sitta upp på den här bjässen

Hmm, hon är väl fin, men som ni säger ser hon annorlunda ut. Har dock sett ganska mycket unghästar på olika visningar och sådant, där endel av dem har sett något framtunga ut. Undrar om denna häst har ett sådant "problem". Ser i övrigt väldigt mysig ut ;D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp